Pomimo niestabilnej sytuacji epidemicznej, liczba lekarzy i placówek pracujących stacjonarnie jest bardzo duża. Wynika to przede wszystkim z zapotrzebowania pacjentów na wizyty w gabinetach. Popularność telemedycyny jest bardzo wysoka, jednak oczywistym jest, że nie każdy przypadek medyczny może być skonsultowany zdalnie. Jak zatem pracować stacjonarnie i zadbać o to, co najważniejsze - zdrowie i bezpieczeństwo personelu i pacjentów? O czym należy pamiętać na każdym etapie: przed, w trakcie i po wizycie?
Przed wizytą
Jeszcze przed wizytą warto zadbać o kilka kwestii, aby przygotować placówkę i pacjenta do wizyty:
- Poinformuj pacjentów, że placówka prowadzi wizyty stacjonarnie: umieść informacje na profilu placówki w Internecie lub stronie www i wyślij pacjentom kampanie SMS lub e-mail. Powiadom o stosowanych w placówce środkach bezpieczeństwa.
- Uwzględnij w grafiku większe przerwy między wizytami, by mieć czas na dezynfekcję i przygotowanie gabinetów na kolejnych pacjentów.
- Wysyłaj ankietę przed wizytą, w której spytasz np. o objawy zarażenia wirusem COVID-19. Na ZnanyLekarz.pl takie pytanie wysyłane jest automatycznie do każdego pacjenta.
Wizyta w placówce
Moment odwiedzin pacjenta w placówce wymaga szczególnej troski o bezpieczeństwo:
- Udostępnij na wejściu płyn dezynfekujący, maseczki i rękawiczki jednorazowe. Rolą recepcji powinno być przypominanie pacjentom o konieczności ich stosowania.
- Zadbaj o bezpieczne odstępy między siedziskami w poczekalni i wprowadź limit osób tam przebywających.
- Unikaj wymiany przedmiotów między personelem a pacjentem - lekarze powinni wystawiać elektroniczne zwolnienia i recepty (zamiast papierowych); pacjentów poproś o płatność kartą, a nie gotówką.
- Gdy nie ma potrzeby przeprowadzenia bezpośredniego badania, warto, by lekarze mogli konsultować pacjentów zdalnie np. w formie rozmowy wideo. Prowadzenie konsultacji online jest bezpłatne w ramach Pakietu Premium na ZnanyLekarz.
Po wizycie
Troska o pacjenta nie musi kończyć się wraz z opuszczeniem przez niego Twojej placówki:
- Udostępnij pacjentom możliwość kontaktu z lekarzami - w przypadku wątpliwości lub dalszych pytań - również po wizycie.
- Wysyłaj pacjentom zaproszenia na wizyty kontrolne lub powiadomienia o nowościach w ofercie placówki.
Zadbaj o bezpieczeństwo i sprawne funkcjonowanie placówki - w czasie i po okresie pandemii. Pomoże Ci w tym Pakiet Premium, dzięki któremu m.in. udostępnisz pacjentom opcję zapisów na wizyty przez portal ZnanyLekarz.pl, zyskasz możliwość wysyłania kampanii informacyjnych do pacjentów, a Twoi lekarze opcję bezpłatnego prowadzenia konsultacji online.
Jeszcze więcej cennych porad i sposobów na bezpieczną placówkę stosowanych przez innych managerów znajdziesz w naszym najnowszym e-booku.