W jaki sposób recepcja zmniejsza zysk Twojej placówki?

W ostatnich latach w placówkach medycznych nastąpił prawdziwy postęp technologiczny. Nie tylko czymś oczywistym, ale wręcz niezbędnym w dzisiejszych czasach stało się oprogramowanie do zarządzania placówką, własna strona internetowa, a nierzadko także fanpage w social media. Pomimo tego rozwoju nadal są obszary, które niejako “uchroniły się” przed zmianami i często kładą się cieniem na zyskach placówki. Jednym z takich obszarów jest ruch telefoniczny.

Czytaj dalej

2 problemy, przez które tracisz kontrolę nad placówką

W jaki sposób manager może niemal niepostrzeżenie stracić kontrolę nad placówką? Czy dotyczy to także Ciebie? Odpowiedź znajdziesz w analizie dwóch ważnych aspektów działania placówki: ruchu pacjentów i pracy rejestracji.

Czytaj dalej

Koronawirus: szansa na zysk dla placówki?

Koronawirus zmienił na stałe potrzeby i oczekiwania pacjentów, a wraz z nimi całą branżę medyczną. Jak w nowej rzeczywistości odpowiedzieć na te potrzeby i wykorzystać okres pandemii do wzmocnienia swojej placówki?

Czytaj dalej

paź 9, 2020

Pandemia: teraźniejszość i przyszłość placówek medycznych

Co w okresie pandemii zmieniło się w placówkach medycznych? Jak z nowymi warunkami radzą (i powinny sobie radzić) placówki różnego typu? Jaka przyszłość czeka branżę ochrony zdrowia?

Czytaj dalej

lip 22, 2020

Rodzaje umów z lekarzami. Jaką wybrać?

Zatrudnienie lekarzy nie jest czynnością skomplikowaną z formalnego punktu widzenia. Lekarz może pracować na etacie (tak jak każdy inny pracownik), na kontrakcie (prowadząc własną działalność gospodarczą i wystawiając fakturę), jak i na umowę-zlecenie (wtedy należy pamiętać o doliczeniu do stawki wszystkich składek).

Czytaj dalej

Prosta zmiana, którą pokochają pacjenci i doceni recepcja

 

Internetowa rewolucja na zawsze zmieniła branżę zdrowia. Pisaliśmy o tym już nie raz, warto jednak przypomnieć: dziś naturalnym miejscem, w którym pacjenci szukają lekarzy i placówek medycznych, jest Internet. Jeśli Twoja placówka jest dobrze widoczna online, to doskonale. Pamiętaj jednak, że sama wizyta wciąż odbywa się w świecie jak najbardziej rzeczywistym. Twoim zadaniem jest zatem nie tylko zaprezentowanie placówki w sieci w sposób, który nakłoni do jej wyboru, ale także upewnienie się, że droga pacjentów z Internetu do gabinetu lekarza jest prosta i wygodna. Choć wiele gabinetów i placówek umożliwia umówienie wizyty online, wciąż najpopularniejszą metodą pozostaje rozmowa telefoniczna. Niestety, jest to metoda bardzo zawodna.

Czytaj dalej

20 pojęć marketingowych, które musisz znać

Łapiesz się na tym, że nie rozumiesz marketingowej nowomowy? Pytania o KPI odpierasz jako kpinę, a CTR kojarzy się niejasno z monitorem kineskopowym? Managerze, dobra wiadomość - z naszym słowniczkiem nadrobisz braki! 

Czytaj dalej

Koronawirus: jak uchronić placówkę przed stratami?


W czasach koronawirusa pomoc lekarska jest bardzo utrudniona, ale nadal niezbędna dla wielu osób. Zgodnie z zaleceniami Rządu należy unikać wychodzenia z domu. Stwarza to dla pacjentów oczywiste trudności w dotarciu na konsultacje, zaś dla lekarzy i managerów placówek - w codziennej pracy. Jak zatem, przynajmniej częściowo, realizować umówione wizyty i uchronić placówkę przed stratami podczas epidemii?

Czytaj dalej

Jak zorganizować pracę placówki w okresie chorobowym?

Jesień to okres, w którym placówki medyczne przeżywają prawdziwe oblężenie. Przeziębienie, grypa czy chore zatoki skłaniają wiele osób do umawiania się do lekarza. W tym intensywnym czasie szczególnie istotne jest wsparcie recepcji i udostępnienie pacjentom wygodnych zapisów na wizyty. Jak to zrobić?

Czytaj dalej

Zwiększ widoczność Twojej placówki bez ponoszenia kosztów!

Czy wiesz, że w Polsce jest 28 milionów internautów? Każdego dnia poszukują w sieci dostępu do produktów i usług, również medycznych. W czasach, gdy aż 85% pacjentów chce umawiać się do lekarza online, rośnie znaczenie widoczności placówek medycznych w Internecie. Nieobecność w sieci skutkuje brakiem nowych klientów. Jak się przed tym ustrzec?
Czytaj dalej

4 proste kroki do efektywności placówki medycznej

Sukces Twojej placówki zależy od skutecznego zarządzania. Drobne błędy popełnione przez managera odbiją się nie tylko na ilości umawianych wizyt. Pozostawią też swój ślad w postaci negatywnych ocen w Internecie. O czym zatem pamiętać, aby ich uniknąć?
Czytaj dalej

12 darmowych narzędzi, które ułatwią pracę managera placówki medycznej

Aby lekarze zatrudnieni w placówce medycznej dobrze wykonywali swoją pracę, potrzebują odpowiednich narzędzi. To samo dotyczy managera placówki. Skutecznego marketingu online nie sposób dziś prowadzić, nie dysponując odpowiednim oprogramowaniem. Na szczęście nie trzeba wydawać na nie fortuny. Przygotowaliśmy zestawienie 12 narzędzi przydatnych dla każdego managera, za które nie trzeba zapłacić ani złotówki!

 

Czytaj dalej

Co “smartfonizacja” Polaków oznacza dla Twojej placówki medycznej?

Do większości obecnych i potencjalnych pacjentów Twojej placówki możesz łatwo dotrzeć przez... ich kieszenie. A konkretniej, przez urządzenia, które rozgościły się tam w ostatnich latach. Polacy chętnie korzystają ze smartfonów i byłoby grzechem nie wykorzystać tego podczas promowania placówki.

Czytaj dalej

Nie stać Cię na nielojalnych pacjentów

'Kluczem do biznesowej stabilności placówki medycznej jest zbudowanie bazy lojalnych, powracających pacjentów. Wymaga to wypracowania relacji na tyle silnej, aby okazała się odporna choćby na konkurowanie ceną.

Czytaj dalej

lip 22, 2020

Dlaczego zysk Twojej placówki zależy od opinii pacjentów?

To od wrażeń pacjentów i ich chęci umówienia kolejnych wizyt zależy los placówki. Rzetelny manager ma obowiązek wsłuchać się w ich głos. Znajomość opinii na temat lekarzy pracujących w placówce i wyciąganie w porę odpowiednich wniosków pozwoli eliminować niedociągnięcia i powstrzyma pacjentów przed odchodzeniem do konkurencji. Opinie pełnią także inne, ważne role. Oto pięć powodów, dla których nie wolno ich ignorować.

Czytaj dalej

lip 22, 2020

5 wyzwań, z którymi musi zmierzyć się manager placówki medycznej

Manager placówki medycznej musi mierzyć się w codziennej pracy z wieloma wyzwaniami. Część z nich dotyczy promowania usług placówki. To coraz trudniejsze zadanie - zmieniają się oczekiwania pacjentów, trendy i narzędzia, a także… prawo. Nie znaczy to jednak, że manager stoi na straconej pozycji. 

Czytaj dalej

Jak niedawna zmiana algorytmu Google wpływa na Twoją placówkę?

Ta chwila musiała nadejść: 60% użytkowników Internetu częściej korzysta dziś ze smartfonów i tabletów, niż komputerów. Google zareagował, zmieniając algorytm wyszukiwania stron tak, aby faworyzował najlepiej dostosowane do urządzeń mobilnych. Wbrew pozorom ta informacja ma duże znaczenie także dla placówek medycznych.

Czytaj dalej

5 problemów, przez które Twoja placówka zarabia mniej, niż powinna

Z perspektywy managera placówka medyczna jest przedsiębiorstwem - działającym w bardzo specyficznej branży, ale jak najbardziej podporządkowanym prawom rynku. Te zaś są proste: sukces biznesowy odniosą te przedsiębiorstwa, które umiejętnie zmaksymalizują zyski. Twoja placówka może zarabiać więcej. Wystarczy, że przezwyciężysz pięć powszechnych problemów.

Czytaj dalej

lip 22, 2020

Co musisz wiedzieć o motywacji pracowników placówki medycznej?

 

Placówka medyczna to złożony organizm. Do sprawnego działania wymaga wspólnej pracy wielu osób - nie tylko lekarzy, ale też pracowników recepcji i pozostałego personelu niemedycznego. Zdarza się, że zarządzający placówką manager tak mocno koncentruje się na działaniach promocyjnych - skądinąd także potrzebnych - że zapomina, iż sukces nawet najlepiej promowanej placówki stanie pod znakiem zapytania, jeśli szwankować zacznie to, co najistotniejsze: jakość pracy poszczególnych osób. Spoiwem, o które bezwzględnie należy dbać, okazuje się niedoceniana kwestia motywacji pracowników. Gdy motywacja niedomaga, zespół szybko się rozregulowuje.

Czytaj dalej

5 zadań, których automatyzacja usprawni pracę Twojej placówki

Odniesienie sukcesu na rynku usług medycznych jest coraz trudniejsze. Rosnąca konkurencja wymusza szukanie nowych obszarów, w których wciąż możliwe jest zbudowanie przewagi. Prostym zabiegiem może być zautomatyzowanie części zadań, którymi do tej pory zajmował się personel - przełoży się to nie tylko na wydajniejszą pracę placówki, ale też pozytywne wrażenia pacjentów przychodzących na wizyty.

Czytaj dalej

lip 22, 2020

5 postanowień noworocznych dla managerów placówek medycznych

 

Początek nowego roku to tradycyjnie czas postanowień. Co prawda każdy moment jest dobry, aby wprowadzić zmiany na lepsze, ale wymiana kalendarzy na nowe zawsze kojarzy się z dodatkową motywacją. Podpowiadamy managerom, co warto postanowić i wcielić w życie, aby w nowym roku placówka medyczna działała jeszcze sprawniej i przyciągała coraz liczniejsze grono pacjentów, którzy chętnie wrócą na kolejne wizyty.

Czytaj dalej

8 powodów, dla których Twoja placówka potrzebuje marketingu w Internecie

Twoim obowiązkiem jako managera placówki medycznej jest promowanie jej usług w sposób, który z jednej strony zapewni dopływ nowych pacjentów, z drugiej zaś - nie będzie wymagał ogromnego budżetu. Jeśli jeszcze nie wiesz, dlaczego powinieneś skupić się na marketingu w Internecie, oto 8 najważniejszych powodów.

Czytaj dalej

7 działań, przez które Twoja placówka traci pieniądze

John Wanamaker, amerykański pionier marketingu, przed ponad stuleciem wypowiedział słynną kwestię: Połowa pieniędzy, które wydaję na reklamę, jest chybioną inwestycją. Problem w tym, że nie wiem, która połowa. Z przyjemnością możemy stwierdzić, że ta efektowna sentencja mocno straciła na aktualności, przynajmniej w kontekście marketingu usług placówek medycznych. Oto siedem działań, przez które Twoja placówka notorycznie traci pieniądze.

Czytaj dalej

5 pytań przed podjęciem współpracy z agencją marketingową

 

W dobie coraz powszechniejszego outsourcingu wiele placówek medycznych decyduje się zlecać prowadzenie działań marketingowych wyspecjalizowanym agencjom. To rozwiązanie rzeczywiście może być optymalne, jeśli chodzi o stosunek poniesionych kosztów do osiągniętych efektów - pod warunkiem jednak, że wybierze się odpowiednią agencję i odpowiednio zaplanuje współpracę.

Czytaj dalej

Promocja placówki medycznej w Internecie – 4 praktyczne porady

 

Według danych z raportu firmy Deloitte w 2017 roku w Polsce z Internetu korzysta blisko 26 mln osób. Średni czas spędzany w sieci każdego dnia to około 6 godzin. Te liczby dobitnie obrazują, jak wielki potencjał promocyjny drzemie w dzisiejszym Internecie. Warto więc wiedzieć, w jaki sposób go wykorzystać.

Czytaj dalej

lip 22, 2020

Czy Twoja placówka jest gotowa na atak ransomware?

 

Scenariusz, w którym atak hakerów paraliżuje pracę placówki medycznej, niestety może zrealizować się już nie tylko w sensacyjnym filmie. Wprawdzie w Polsce wciąż nie doszło do bezpośredniego ataku ransomware na infrastrukturę medyczną na dużą skalę, ale nie znaczy to, że taki atak jest niemożliwy.

Czytaj dalej

4 kluczowe parametry strony www placówki medycznej

Strona internetowa Twojej placówki to już nawet nie tyle jej “wirtualna wizytówka”, co raczej “wirtualna recepcja”. To pierwsze potencjalny pacjent zobaczy jako pierwsze. Tu podejmie decyzję, czy wejdzie dalej, czy zawróci. Trudno dziś znaleźć placówkę medyczną, która nie posiadałaby strony internetowej. Niestety managerowie rzadko zastanawiają się, czy prowadzą stronę w odpowiedni sposób i czy należycie spełnia ona swoją rolę.

Czytaj dalej

Jak social media wpływają na decyzje pacjentów Twojej placówki?

 

Sektor usług zmienił się na przestrzeni ostatnich lat nie do poznania. Tak zwana “droga zakupowa”, czyli proces decyzyjny prowadzący do zakupu, zaczyna się dziś w Internecie. Parafrazując popularne powiedzenie, można żartobliwie stwierdzić: “Jeśli nie ma Cię w Internecie, nie zarobisz”. Zjawisko to dotyczy również branży zdrowia.

Czytaj dalej

lip 22, 2020

Tego nie wiesz o pacjentach Twojej placówki

Jeszcze niedawno pacjenci byli przyjemnie przewidywalni w swoich decyzjach. Łatwy dostęp do Internetu mocno zmienił jednak nasze zachowania konsumenckie. Modelowy pacjent jest dziś kimś zupełnie innym, niż kilka lat temu - dziś to chętnie korzystający z nowoczesnych technologii, świadomy klient o sprecyzowanych oczekiwaniach. Tradycyjne metody promowania placówki medycznej stają się coraz mniej skuteczne - a trend ten będzie się jeszcze nasilał.

Czytaj dalej

Nie możesz reklamować placówki? Pacjenci zrobią to za Ciebie

W dobie Internetu niezwykle łatwo dzielić się opiniami na temat lekarzy. Wszyscy skwapliwie z tego korzystamy - wybieramy polecanych lekarzy, omijamy zaś tych, do których inni pacjenci mieli wiele zastrzeżeń. Co to oznacza dla managera placówki medycznej? Reputacja online może okazać się kluczowa dla jej rynkowego sukcesu. Prawo ogranicza możliwości reklamowania usług medycznych, ale przecież nie zabrania zadowolonym pacjentom dzielić się opiniami po wizytach. Rozsądek podpowiada, że warto to wykorzystać.

Czytaj dalej

lip 22, 2020

Czy jesteś managerem odpowiedzialnej placówki?

Termin “społeczna odpowiedzialność biznesu” robi w ostatnich latach dużą karierę. Nie każdy wie, co tak naprawdę się pod nim kryje... Tymczasem tematem społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw powinni zainteresować się zwłaszcza managerowie placówek medycznych. To obszar, na którym można skutecznie budować pozytywny wizerunek i zdobywać zaufanie pacjentów.

Czytaj dalej

4 kroki do zbadania satysfakcji pacjentów

Sam Walton, założyciel dwóch wielkich amerykańskich sieci sprzedaży detalicznej Wal-Mart i Sam's Club, powiedział kiedyś: „Jest tylko jeden szef. Klient. On może zwolnić każdego w firmie, od prezesa w dół – po prostu wydając swoje pieniądze gdzie indziej.” Przedsiębiorstwa, które są silnie zorientowane na klienta, z reguły osiągają przewagę nad konkurencją. Proces poznawania klienta i nieustanna rejestracja jego każdej interakcji z firmą powinny być w gestii wszystkich działów organizacji.

Czytaj dalej

Lekarz... zbyt popularny?

Managerowie promują placówki medyczne na różne sposoby. Wiedza z zakresu marketingu jest bardzo przydatna, ale często zapomina się o tym, co naprawdę ważne: pacjentów przyciągają lekarze. Jeśli więc zatrudniasz "gwiazdę", czyli lekarza wyjątkowo cenionego przez pacjentów, koniecznie to wykorzystaj. Uważaj przy tym na pułapki!

Czytaj dalej

Doświadczenie pacjenta - przekuj je w zysk placówki

 

Pacjentom często brakuje kompetencji, aby merytorycznie ocenić poziom usług świadczonych przez placówkę. Biorą pod uwagę całość doświadczenia związanego z leczeniem - również jego pozamedyczne aspekty. Zastanawiałeś się, jak wypada pod tym względem Twoja placówka?

Czytaj dalej

Znajdź lekarzy... a znajdziesz pacjentów

 

Lekarze są sercem każdej placówki medycznej. To od ich postawy zależy wizerunek całego przedsiębiorstwa, a w konsekwencji - liczba umówionych wizyt. W największym skrócie: placówka nie znajdzie pacjentów, jeśli wcześniej nie znajdzie odpowiednich lekarzy.

Czytaj dalej

4 obszary skutecznego PR placówki medycznej

Ustawodawca nakłada na placówki medyczne szereg ograniczeń dotyczących działań marketingowych. Jednym ze sposobów, aby skutecznie promować placówkę, nie narażając się na sankcje prawne, jest skoncentrowanie się na działaniach public relations (PR).

Czytaj dalej

5 sposobów, aby pozyskać więcej pacjentów z kampanii AdWords - wskazówki eksperta

Już 9 na 10 pacjentów szuka informacji o zdrowiu i lekarzach w Internecie. Większość z nich zaczyna poszukiwania, wpisując zapytanie w okno wyszukiwarki. Jak wskazuje Google, aż co dwudzieste ze wszystkich wyszukań na świecie jest związane ze zdrowiem. Jak trafić do pacjentów, którzy w wyszukiwarkach szukają pomocy w walce z trapiącymi ich schorzeniami i dolegliwościami? Jednym z rozwiązań, które dosyć łatwo wdrożyć i które przynosi szybkie efekty, jest reklama w Google AdWords.

Czytaj dalej

Dlaczego utrudniasz pacjentom umówienie wizyty w placówce?

Pacjent wybiera numer placówki medycznej, z nadzieją przykłada słuchawkę do ucha… i przez kolejne minuty słyszy tylko irytującą melodię na czekanie. W niemal połowie przypadków w ogóle nie doczeka się odebrania telefonu. Witamy w polskiej rzeczywistości!

Czytaj dalej

Pacjent dzwoni i dodzwonić się nie może, czyli o problemie z komunikacją

Czy wiesz, ilu pacjentów Twoja placówka traci z tak banalnego powodu, jak problem z dodzwonieniem się na recepcję? Na uchybieniach komunikacyjnych cierpi też wizerunek kliniki. Tymczasem można zaradzić im w prosty sposób, korzystając z łatwo dostępnych narzędzi.

Czytaj dalej

4 powody, dla których Twoja placówka potrzebuje kalendarza online

 

W materiałach promocyjnych często piszemy o Kalendarzu Wizyt. Jesteś managerem niewielkiej placówki medycznej i zastanawiasz się, czy narzędziem tym warto się zainteresować bliżej? Oto cztery główne powody, dla których powinieneś rozważyć sięgnięcie po Kalendarz Wizyt!

Czytaj dalej

Ochrona danych medycznych. Co wolno, czego nie wolno?

 

Szkolenie dotyczące ochrony danych medycznych cieszyło się wielkim zainteresowaniem. Poniżej zamieszczamy odpowiedzi ekspertów z kancelarii DZP na wybrane spośród 47 pytań, które zadali uczestnicy szkolenia.

Czytaj dalej

Promujesz Twoją placówkę w niewłaściwy sposób

 

Trudno znaleźć placówkę medyczną, która nie miałaby swojej strony internetowej. Jeszcze trudniej - taką, która w pełni wykorzystywałaby jej potencjał przyciągania pacjentów. Dlaczego? Dlatego, że większość managerów nie zdaje sobie sprawy z tego, czego tak naprawdę pacjenci szukają w Internecie.

Czytaj dalej

Zyskaj na obecności Twoich lekarzy w ZnanyLekarz.pl

 

Wciąż zdarza się, że lekarze reagują niechęcią na prośbę, aby założyli profil w serwisie ZnanyLekarz.pl. Zwykle kierują się uprzedzeniami i nie znają korzyści, jakie daje obecność w serwisie. Korzyści te tymczasem są niebagatalne - nie tylko dla placówki, ale także dla samych lekarzy.

Czytaj dalej

14 elementów, które wpływają na pozycję Twojej strony w Google


Promocja w wyszukiwarkach jest niezwykle ważnym elementem marketingu placówki medycznej w Internecie. Jak wynika z naszych analiz, wyszukiwarki są pierwszym miejscem, od którego pacjenci zaczynają poszukiwania lekarza czy rozwiązania problemu medycznego. Dlatego warto zadbać o to, aby nasza strona była w nich widoczna.

Czytaj dalej

4 błędy placówek, które doprowadzają pacjentów do wściekłości

 

Często nie mniejszym wyzwaniem od pozyskania nowych pacjentów jest utrzymanie obecnych. Konkurencja na rynku jest duża, zaś pacjenci - coraz bardziej świadomi i wybredni. Jakich częstych błędów należy unikać, aby ich nie tracić?

Czytaj dalej

Czy nie odstraszasz pacjentów... zdjęciami?


Każdy gabinet i placówka posiadająca stronę internetową chce zapełnić ją unikalną treścią. Również - zdjęciami. Tymczasem warto wiedzieć, że nierozważnie dobrane fotografie mogą skutecznie odstraszyć pacjenta.

Czytaj dalej

Prosta zmiana, dzięki której przyciągniesz pacjentów

Internet i media społecznościowe zmieniły sposób, w jaki szukamy usług - również medycznych. Współcześni pacjenci mają jasno sprecyzowane oczekiwania i koncentrują się na swoich potrzebach. Aby do pacjentów dotrzeć, trzeba w pewien sposób zmienić perspektywę, zacząć inaczej myśleć o promowaniu usług lekarza.

Czytaj dalej

5 sposobów, jak przykuć uwagę pacjentów

 

Jak wiadomo, skuteczne promowanie placówki medycznej może być trudnym wyzwaniem - zwłaszcza biorąc pod uwagę, że manager zwykle ma na głowie szereg innych obowiązków. Warto więc stawiać na sprawdzone rozwiązania - takie, jak marketing treści.

Czytaj dalej

3 nawyki pacjentów, które musisz znać

Aby skutecznie promować placówkę medyczną, trzeba wiedzieć, czego oczekują i jak zachowują się polscy pacjenci. Oto trzy nawyki, które należy brać pod uwagę, żeby odnieść sukces na rynku usług medycznych.

Czytaj dalej

5 najczęstszych błędów wizerunkowych polskich placówek medycznych

Czy wiesz, jakie błędy wizerunkowe najczęściej popełniają managerowie placówek medycznych w Polsce? Zastanów się - może dotyczą także Twojej placówki? Większości z nich można łatwo uniknąć!

Czytaj dalej

Jak prowadzić profil gabinetu lub placówki na Facebooku? 5 prostych zasad


Najpopularniejszym portalem społecznościowym w Polsce od kilku lat jest Facebook. W lipcu 2016 roku korzystało z niego 12.4 mln Polaków (raport Sotrender Fanpage Trends). Promowanie gabinetu lekarskiego lub placówki medycznej na Facebooku może być tanim i skutecznym sposobem dotarcia do nowych pacjentów oraz prowadzenia komunikacji z bieżącymi. Jednak jego prowadzenie wcale nie jest łatwe, a nieumiejętnie poruszając się w świecie mediów społecznościowych przysporzymy sobie więcej szkód, niż zysków.

Czytaj dalej

QUIZ: Czy wiesz, jak zbudować potencjał internetowy swojej placówki?

 

 Czy wiesz, jakim kryterium kieruje się 84% pacjentów przy wyborze pacjenta? Ile osób umawia się na wizyty lekarskie poza standardowymi godzinami pracy placówki? Czym jest branding i jaki ma związek z działaniami promocyjnymi placówki? Sprawdź się w naszym teście!

Czytaj dalej

Jak Cię widzą, tak Cię piszą. Placówka, która zrobi dobre wrażenie

Większość pacjentów nie jest w stanie merytorycznie ocenić jakości usług świadczonych przez Twoją placówkę medyczną. O ich opinii często decyduje po prostu wrażenie. To zaś możesz kształtować - skoro tak, rób to świadomie! Potraktuj pacjenta jak cennego gościa - a na pewno do Ciebie wróci. Zasada “jak Cię widzą, tak Cię piszą”, jest jak najbardziej prawdziwa.

Czytaj dalej

Pacjenci omijają Twoją placówkę. Dlaczego?


Jakie decyzje musi podjąć pacjent, który uznał, że potrzebuje pomocy lekarza, aby trafić akurat do Twojej placówki medycznej? Prześledziliśmy całą jego drogę, od momentu, w którym siada do komputera, do wizyty w placówce!
Czytaj dalej

24 porady, jak skutecznie promować placówkę medyczną w mediach społecznościowych



Najpopularniejszym w Polsce medium społecznościowym pozostaje Facebook. O jego wykorzystaniu do promowania placówki medycznej pisaliśmy m.in. w darmowym e-booku. Na Facebooku social media się jednak nie kończą! Promować się i budować wizerunek placówki możemy także w innych miejscach - na Instagramie, Twitterze, YouTube czy LinkedIn. W jaki sposób?

 

Czytaj dalej

Jak dotrzeć do pacjentów przez… ich smartfony? 3 podstawowe zasady


Współczesne gabinety lekarskie i placówki medyczne powinny aktywnie promować się w Internecie, aby odnieść sukces. Świadmość tego stanu wzrasta, trzeba jednak pamiętać, że Internet jest medium ulegającym dynamicznym zmianom. Dziś Polacy coraz częściej korzystają z sieci za pośrednictwem smartfonów. Aby dotrzeć do nowych pacjentów i skutecznie komunikować się z obecnymi, należy dostosować przekaz do możliwości tych urządzeń.

Czytaj dalej

7 zasad skutecznego promowania gabinetów i placówek medycznych przy pomocy e-maili

Większość właścicieli gabinetów lekarskich i placówek medycznych zdaje sobie sprawę z potrzeby promowania się w Internecie. Standardem są już strony internetowe, lekarze i managerowie placówek coraz odważniej sięgają też po media społecznościowe. Wielu zapomina o sprawdzonej, skutecznej metodzie komunikacji marketingowej, jaką od lat jest newsletter.

Czytaj dalej

5 sprawdzonych marketingowych wskazówek dla placówek medycznych

Skuteczny marketing placówki medycznej nie jest prostą sprawą. Często to poruszanie się po omacku, gdyż grupa docelowa jest bardzo specyficzna, a obostrzenia prawne nie ułatwiają managerom życia. Na szczęście można wskazać kilka działań i postaw, które co prawda nie zagwarantują sukcesu - ale mogą do niego przybliżyć.

Czytaj dalej

lip 22, 2020

Opinie o lekarzach - 3 różne perspektywy

Większość pacjentów wybiera lekarza w oparciu o opinie na jego temat. Obowiązkiem managera jest więc należyte wyeksponowanie opinii o zatrudnionych lekarzach - tak, aby dzięki nim pacjenci decydowali się odwiedzać placówkę medyczną.

Czytaj dalej

7 porad, jak promować placówkę medyczną lokalnie… w globalnej sieci!

Każdy menedżer placówki medycznej chciałby, żeby biznes, którym zarządza, odniósł sukces. W przypadku mniejszych placówek zwykle konkuruje się na lokalnym rynku. Jak odnieść na nim zwycięstwo? 

Czytaj dalej

Trudna dola managera… Kiedy skorzystać z usług zewnętrznych wykonawców?


Skuteczny marketing placówki medycznej może być wyzwaniem. Zwłaszcza w mniejszych obiektach, które muszą liczyć każdą złotówkę, a manager ma bardzo szeroki zakres obowiązków. Rozwiązaniem może być outsourcing - zlecenie zadań zewnętrznym wykonawcom. Co warto zlecać na zewnątrz, a czym lepiej zająć się samodzielnie?

Czytaj dalej

Inbound marketing - pacjenci przyjdą do Ciebie sami!

 

Promowanie placówki medycznej nie jest łatwe ze względu na liczne obostrzenia prawne dotyczące branży zdrowia. W związku z tym trzeba stawiać na kreatywność. Sprzymierzeńcem managera placówki medycznej jest inbound marketing.

Czytaj dalej

Wygląd ma znaczenie! Identyfikacja wizualna placówki



“Jak Cię widzą, tak Cię piszą” - to popularne powiedzenie trafnie opisuje zasadę rządzącą kreowaniem wizerunku placówki medycznej. Pacjenci oceniają przede wszystkim oczami. Ma to swoje wady i zalety. Z jednej strony łatwo o estetyczne uchybienia, które mogą kosztować nas nawet utratę pacjentów, z drugiej - wyglądem placówki i wizualną stroną komunikacji marketingowej stosunkowo łatwo jest zarządzać. Wystarczy racjonalnie podejść do kwestii budowania identyfikacji wizualnej.

Czytaj dalej

Dlaczego nie promujesz swoich lekarzy?


Wszędzie w Internecie, gdzie mówimy o naszej placówce, powinna być informacja o pracujących w niej lekarzach. Dlaczego? To proste: lekarze zwykle pracują w kilku miejscach. A chcemy, żeby pacjenci umawiali wizyty właśnie u nas. Jeśli nie postawimy na promowanie placówki poprzez zatrudnionych lekarzy - zyska na tym konkurencja.

Czytaj dalej

Badanie NPS - sprawdź lojalność Twoich pacjentów

 

Czy jako manager zadałeś sobie kiedyś pytanie, co naprawdę o Twojej placówce medycznej myślą pacjenci? Przeprowadziłeś odpowiednie badanie? Jeśli nie, niepotrzebnie ryzykujesz utratę dochodów - z powodów, których najpewniej nie znasz.

Czytaj dalej

Odpowiedzi prawników na pytania z zakresu prawnych aspektów promocji placówki medycznej

 

Jaka promocja na Faceboooku jest dozwolona? Czy remarketing to indywidualna reklama? Co z hasłem reklamowym, które jest częścią nazwy placówki medycznej? Szczegółowe aspekty prawne promowania usług medycznych wzbudzają wiele wątpliwości - które działania są w pełni zgodne z ustawą o działalności leczniczej, a jakie są obarczone ryzykiem złamiania prawa? Sprawdź odpowiedzi na pytania związane z zakazem reklamy, zadane prawnikom z Kancelarii Domański, Zakrzewski, Palinka w ramach szkolenia internetowego 22 lutego 2016 r.

Czytaj dalej

Czy wiesz, co o Twoich lekarzach pisze się w Internecie?


Prowadzenie komunikacji marki w Internecie wymaga szybkiego reagowania na komentarze i wypowiedzi internautów. Dotyczy to również placówek medycznych - skuteczny manager musi wiedzieć na bieżąco, co pisze się w sieci o placówce, za którą jest odpowiedzialny.

Czytaj dalej

Zmiana to szansa! O skutecznym zarządzaniu pracownikami

Jak mawiał Peter Drucker – guru zarządzania: „Jedyną stałą rzeczą w organizacji jest zmiana”. Wiele placówek medycznych czekają przekształcenia. Na co powinno się zwrócić uwagę w kontekście Zarządzania Zasobami Ludzkimi?

Czytaj dalej

Odpowiedzi prawników na pytania z zakresu prawnych aspektów promocji placówki medycznej (cz. II)

 

Jakich słów nie można używać, promując placówkę lub poszczególne usługi? Czy można stosować rabaty na badania? Czy podmiot leczniczy, informując o rabatach i specjalnych warunkach na billboradzie, w prasie, w radio lub na Facebooku, łamie prawo? Sprawdź odpowiedzi na pytania związane z zakazem reklamy, zadane prawnikom z Kancelarii Domański, Zakrzewski, Palinka w ramach szkolenia internetowego 10 marca 2016 r.

Czytaj dalej

Czy w Polsce pacjent może być partnerem lekarza? Wyniki badania

Już 7 na 10 pacjentów przyznaje, że szuka informacji o swoim problemie zdrowotnym przed wizytą u lekarza. Aż 78% pacjentów wykorzystuje do tego celu Internet. Jaki jest wpływ pacjentów na proces leczenia? Przedstawiamy wyniki badania przeprowadzonego przez Fundację My Pacjenci we współpracy z portalem ZnanyLekarz.pl.

Czytaj dalej

Ilu pacjentów dziennie tracisz na recepcji?

 

Recepcja odgrywa ważną rolę w kreowaniu wizerunku placówki medycznej. To właśnie tutaj zaczyna się kontakt pacjenta z gabinetem. Jest to pierwszy moment, który decyduje, czy pacjent będzie myślał o miejscu i pracujących w nim specjalistach dobrze, czy źle. To pracownik recepcji, o ile ma wysokie kompetencje, swoją życzliwością, profesjonalizmem, zaangażowaniem i poczuciem tożsamości buduje zaufanie pacjenta do placówki. Tu sprawdza się zasada, o której nie należy zapominać, że ludzie zawsze najpierw kupują człowieka, a dopiero potem usługi, które on oferuje.

Czytaj dalej

4 filary wizerunku placówki medycznej w Internecie

Branża medyczna jest bardzo specyficzna. Podstawą sukcesu jest tu zdobycie zaufania pacjentów, a możliwości reklamy są bardzo ograniczone przez ustawę o działalności lekarskiej. Stąd ogromna rola wizerunku, rozpoznawalności w oczach pacjentów - przekładają się one bezpośrednio na liczbę wizyt.

Czytaj dalej

Słabe punkty Twojej placówki: recepcja i zarządzanie wizytami

Mimo starań, aby pozyskiwać nowych pacjentów, wciąż masz wrażenie, że zyski mogłyby być większe? Zapewne masz rację! Klucz do sukcesu leży we właściwej organizacji pracy placówki. Pomogą proste tricki.

Czytaj dalej

Na czym polega profesjonalna obsługa pacjenta w placówce medycznej?

 

Wielu właścicieli i osób zarządzających placówkami medycznymi zastanawia się, co zrobić, aby pacjent wybrał ich gabinet czy przychodnię. Otwierają swoje placówki w dobrych lokalizacjach, zatrudniają bardzo dobrych specjalistów, inwestują w nowoczesny sprzęt. I widzą, że to jeszcze za mało, by zaspokoić potrzeby i spełnić oczekiwania pacjenta. Okazuje się, że w obecnych czasach dużej konkurencji wszystkie te działania nie wystarczają, by zbudować placówkę wyróżniającą się na rynku, ponieważ są to rozwiązania ogólnodostępne i stają się standardem.

Czytaj dalej

Rok 2015 w wyszukiwarce - czego najczęściej szukali pacjenci

 

Już 9 na 10 Internautów w Polsce przyznaje, że przynajmniej raz szukało informacji o zdrowiu i lekarzach w Internecie. Co najbardziej interesowało pacjentów w 2015 roku? Jakie słowa kluczowe najczęściej wpisywali w wyszukiwarkę? Czy i jak można to wykorzystać do promocji gabinetu lub placówki medycznej w Internecie?

Czytaj dalej

Marketing lokalny - idealne rozwiązanie dla małych placówek medycznych



W branży medycznej jedną z dróg do sukcesu jest dotarcie z ofertą do potencjalnych pacjentów z najbliższej okolicy. Warto więc postawić na marketing lokalny. Według badań niemal 80% lokalnych wyszukań online skutkuje wizytą lub zakupem (to tzw. efekt ROPO). Jak promować się na swoją okolicę w Internecie? Sposobów jest kilka.

Czytaj dalej

Lekarz orkiestra, czyli jak sprostać wyzwaniom bycia przedsiębiorcą.

Prowadzenie gabinetu czy kliniki to nie lada wyzwanie. Trzeba łączyć wiedzę i dobrze poruszać się w tak wielu obszarach, by zadbać o płynność w działaniu i rozwój biznesu. Zmieniające się przepisy, nowe usługi, nowe urządzenia, nowe materiały, pracownicy, wymagający pacjenci. Czy czasami nie zastanawiasz się, co jest Twoją główną działalnością? Bycie lekarzem, czy może managerem? A gdzie czas na życie prywatne?

Czytaj dalej

Jak pacjenci korzystają z prywatnej służby zdrowia? [infografika]

Dokładnie dzisiaj liczba wizyt umówionych przez pacjentów za pomocą Kalendarzy Wizyt w naszym serwisie przekroczyła 125 tysięcy. To dobry moment na podsumowanie i pokazanie kilku ciekawych statystyk, które obrazują sposób korzystania z prywatnej służby zdrowia przez polskich pacjentów.

Czytaj dalej

Na przestrzeni lat zmienili się i lekarze i pacjenci... (cz.I)

O roli komunikacji między lekarzem, a pacjentem, najczęściej zgłaszanych przez lekarzy problemach w tym obszarze, a także o idealnej relacji lekarz-pacjent rozmawiałam z dr nauk hum. Tomaszem Sobierajskim, socjologiem, trenerem personalnym, adiunktem w Instytucie Stosowanych Nauk Społecznych Uniwersytetu Warszawskiego.

Czytaj dalej

Na przestrzeni lat zmienili się i lekarze i pacjenci… (cz.II)

 

W drugiej części rozmowy z dr Tomaszem Sobierajskim, socjologiem, trenerem personalnym, adiunktem w Instytucie Stosowanych Nauk Społecznych Uniwersytetu Warszawskiego, mówimy m.in. o przyczynach i sposobach przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu wśród lekarzy, a także o tym, co warto byłoby zrobić w obszarze komunikacji lekarz-pacjent.

Czytaj dalej

Jak radzić sobie z reklamacjami pacjentów?

Wielu lekarzy uważa, że reklamacja uderza w ich wizerunek. Traktują ją jako osobistą porażkę i często podchodzą do niej dosyć ambicjonalnie. W konsekwencji nastawienie do pacjenta z reklamacją zazwyczaj pozostawia wiele do życzenia. Takie zachowania wynikają z błędnego założenia, że reklamacja to coś złego, a pacjent który dochodzi swoich praw jest roszczeniowy. Wychodząc z takiego założenia, mimowolnie zaczynamy uruchamiać zachowania, które sprawiają, że podejście pracowników gabinetu do pacjenta zgłaszającego zastrzeżenia jest chłodne, a bywa nawet, że wrogie.

Czytaj dalej

Jak cennik w internecie może wpłynąć na liczbę pacjentów?

Podczas szkolenia internetowego dot. reputacji lekarza w internecie, prowadząca lek. med. Ewa Borek opowiada między innymi o potrzebach pacjentów. Można je zamknąć w prostym trójkącie potrzeb, na który składają się informacje o jakości, dostępności i cenie.

Czytaj dalej

II edycja konkursu SUPERMEDICUS. Zgłoś kandydata!

Ruszyła druga edycja konkursu SUPERMEDICUS. Nagroda promuje te podmioty branży medycznej, które dzięki dobrym praktykom przyczyniają się do zwiększania poziomu i dostępności usług leczniczych. Organizatorem jest Warszawska Izba Przedsiębiorców we współpracy z serwisem ZnanyLekarz.pl.

Czytaj dalej

Jak pacjenci szukają gabinetów lekarskich?

Dawno minęły czasy, gdy pacjent potrzebujący pomocy medycznej szedł po prostu do najbliższego lekarza. Rynek usług medycznych w Polsce bardzo się zmienił: dziś pacjenci mają znacznie większy wybór. I bardzo chętnie z niego korzystają.

Czytaj dalej

Nie marnuj pieniędzy - mierzenie efektywności działań marketingowych

Oto fragment e-booka "Placówka medyczna w Internecie - marketing w pigułce", przygotowanego przez nas zespół. Zapraszamy do lektury... i pobrania pełnej wersji za darmo! 

Czytaj dalej

Jak powinna wyglądać strona WWW z branży medycznej?

Coraz częściej potencjalni pacjenci postrzegają daną placówkę medyczną przez pryzmat jej strony internetowej. Co za tym idzie oceniają czy jest liderem w branży czy można jej zaufać czy lepiej wybrać jej konkurencję.

Według najnowszych badań aż 88 % osób mając problem ze zdrowiem szuka informacji i rozwiązania w Internecie. Natomiast tylko 77 % szuka porady u lekarza. Podobnie sprawa wygląda jeśli chodzi o wyszukiwanie centrów medyczno – rehabilitacyjnych, szpitali, przychodni czy też lekarzy z gabinetów prywatnych. Najszybciej i najłatwiej zacząć wyszukiwanie placówek właśnie w Sieci.

Czytaj dalej

Inwestując w pozyskanie nowych pacjentów... tracisz pieniądze

W wielu placówkach medycznych wciąż pokutuje przekonanie, że nadrzędnym biznesowym celem jest pozyskiwanie jak największej liczby nowych pacjentów. Jak się okazuje, takie działania niekoniecznie są opłacalne. Często zamiast zysku generują straty. Dlaczego tak się dzieje i jak temu zaradzić?

Czytaj dalej

Prosty sposób na utrzymanie obecnych i przyszłych pracowników

W czasach walki o najlepszych pracowników manager musi stale dbać o dobre relacje ze swoim personelem. Dotyczy to również branży medycznej, w której konkurencyjność rośnie z roku na rok. Jakie działania należy podjąć, aby utrzymać lekarzy w Twojej placówce?

Czytaj dalej

Potencjał reklamowy placówki drzemie w… Twoich pacjentach!

Marketerzy już dawno temu odkryli, jak wielką rolę w decyzjach konsumentów odgrywają rekomendacje uzyskiwane od innych. Potencjał ten od wielu lat wykorzystuje “marketing szeptany”. Jak zastosować go do promowania placówki medycznej?

Czytaj dalej

E-recepta, czyli kolejny krok w cyfryzacji polskiej służby zdrowia

Ostatnie lata przyniosły wielki postęp w digitalizacji polskiego sektora ochrony zdrowia. Na stałe zagościły u nas e-zwolnienia i e-recepty. Jakie wnioski płyną z kolejnych elektronicznych usprawnień usług medycznych?

Czytaj dalej

Prawny zakaz reklamy w branży zdrowia. Co wolno, a czego nie?

Promowanie usług lekarza lub placówki medycznej nie należy do prostych zadań, gdyż polskie prawo stawia szereg ograniczeń. Mówiąc wprost, zabronione jest reklamowanie świadczeń medycznych. Aby docierać z komunikacją marketingową do pacjentów i nie łamać prawa, trzeba mieć świadomość, jakie działania rozumiane są jako reklama.

Czytaj dalej

Dlaczego warto SMS-ować z pacjentami placówki?

Pierwszy SMS w historii został wysłany 3 grudnia 1992 roku przez pracownika brytyjskiego Vodafone, Neila Papwortha, który życzył kolegom wesołych świąt Bożego Narodzenia. Ponad ćwierć wieku później 200 tysięcy SMS-ów wysyłanych jest... w każdej sekundzie. Wiadomości tekstowe znakomicie sprawdzają się w komunikacji z pacjentami - pod warunkiem, że do ich wysyłania podchodzi się z głową. Oto pięć kroków do optymalnego wykorzystania SMS-ów.

Czytaj dalej

Otwórz się na niestandardowe metody promocji

Do najważniejszych obowiązków managera placówki medycznej należy prowadzenie skutecznych działań promocyjnych. Konkurencja na rynku jest ogromna, więc zaniedbania sprawią, że pacjenci w ogóle nie dostaną szansy, aby zapoznać się z ofertą. Nawet najbardziej doświadczonym managerom zdarza się popaść w pewną rutynę. Tymczasem zawsze warto szukać nowych kanałów, za pośrednictwem których można wypromować placówkę.

Czytaj dalej

maj 11, 2017

6 sposobów, jak zatrzymać pacjentów

Odchodzenie pacjentów z placówek i gabinetów lekarskich jest czymś normalnym i nieuniknionym. Część z nich po prostu zmienia miejsce zamieszkania albo na skutek różnych wydarzeń życiowych decyduje się na zmiany w sposobie korzystania z usług branży ochrony zdrowia. Inni jednak podejmują decyzję o odejściu, gdyż poczuli się niewłaściwie potraktowani. Podjęcie walki o takich pacjentów jest obowiązkiem.

Czytaj dalej

4 lektury obowiązkowe dla managerów placówek medycznych

Do samodzielnego promowania usług placówki medycznej niezbędna jest znajomość choćby podstaw marketingu. W idealnym świecie manager placówki jest specjalistą w tej dziedzinie. Wiadomo jednak, że nie każdy manager ukończył studia z zakresu martketingu, nie każdy ma też czas, aby w natłoku codziennych obowiązków regularnie się dokształcać. Czy to znaczy, że pozostaje wówczas działać intuicyjnie albo całkiem zaniechać działań marketingowych? Oczywiście nie. Można uczyć się samemu.

Czytaj dalej

Nie trać pieniędzy przez nieodwołane wizyty!

Dużym problemem w branży zdrowia są pacjenci, którzy nie zjawiają się na umówionych wizytach. W skrajnych przypadkach nawet 40% wizyt w danym dniu nie dochodzi do skutku. Konsekwencją tego stanu rzeczy są wymierne straty finansowe - każda nieodwołana wizyta to brak dochodu.

Czytaj dalej

5 bezpłatnych szablonów Microsoft Excel, które ułatwią Ci zarządzanie marketingiem placówki

Zapewne zdajesz sobie sprawę, jak ważne w zarządzaniu placówką medyczną, a także prowadzeniu działań promocyjnych, są liczby. Aby skutecznie planować, realizować, a potem śledzić efekty prowadzonych działań, trzeba operować na danych, odpowiednio planować aktywności i na bieżąco analizować parametry. Jak nie zagubić się w gąszczu różnych danych, parametrów, cyfr i dat?

Czytaj dalej

maj 17, 2016

6 obaw dotyczących serwisu ZnanyLekarz.pl, czyli jak przekonać lekarzy do współpracy?

Zdarza się, że lekarze reagują niechętnie na prośbę, aby założyli profil w serwisie ZnanyLekarz.pl. Zwykle kierują się uprzedzeniami i nie znają korzyści, jakie daje obecność w serwisie. A te są trudne do przecenienia - nie tylko dla placówki, ale i dla samych lekarzy. Nie wspominając o pacjentach! Oto sześć najpowszechniejszych obaw i zastrzeżeń dotyczących ZnanyLekarz.pl, jakie lekarze zgłaszają managerom placówek medycznych - i kontrargumenty.

Czytaj dalej

kwi 7, 2016

6 sprawdzonych sposobów, aby zachęcić pacjentów do wystawienia opinii

Opinie są kluczowym czynnikiem decydującym o wyborze lekarza - już 84% pacjentów przyznaje, że przy wyborze specjalisty kierowali się rekomendacjami innych pacjentów. Jak wykorzystać siłę rekomendacji do budowania wizerunku i pozyskiwania pacjentów?

Czytaj dalej

8 sposobów, aby zmniejszyć straty z nieodwołanych wizyt

Zatrudniasz najlepszych lekarzy, dokładasz starań, aby jak najrozsądniej zarządzać ich grafikiem pracy. Skutecznie pozyskujesz nowych pacjentów - regularnie umawiane są nowe wizyty. Ale pacjenci się na nich nie stawiają. Co wtedy?

Czytaj dalej

lut 11, 2016

Jak zrekrutować lekarzy do placówki medycznej?

Coraz więcej placówek medycznych ma problemy z zatrudnieniem wystarczającej liczby lekarzy. Dotychczasowe źródła poszukiwania pracowników przestają wystarczać. Co jeszcze mogą zrobić dyrektorzy, aby utrzymać obecnych pracowników oraz dotrzeć do nowych?

Czytaj dalej

paź 21, 2015

5 wskazówek, jak zwiększyć ruch na stronie www placówki medycznej

W dobie powszechnego dostępu do sieci to strona internetowa jest pierwszą wizytówką placówki medycznej. Z badań PBI wynika, że już ponad 10 milionów Polaków rozpoczyna poszukiwanie lekarza w Internecie. Najkrótsza droga do naszej kliniki powinna więc prowadzić przez Internet. Zdarza się jednak, że liczba odwiedzin strony jest daleka od satysfakcjonującej, choć na pozór o wszystko zadbaliśmy. Na co wówczas zwrócić uwagę?

Czytaj dalej

4 powody, dla których Twoi pracownicy powinni być obecni w serwisie ZnanyLekarz.pl

W naszych publikacjach wiele razy przedstawialiśmy korzyści, jakie daje placówce medycznej posiadanie profilu w serwisie ZnanyLekarz.pl. Tymczasem ważne jest również, aby swoje profile posiadali takżelekarze, których zatrudniamy. Dlaczego? I jak ich do tego przekonać?

Czytaj dalej

W jaki sposób recepcja zmniejsza zysk Twojej placówki?

W ostatnich latach w placówkach medycznych nastąpił prawdziwy postęp technologiczny. Nie tylko czymś oczywistym, ale wręcz niezbędnym w dzisiejszych czasach stało się oprogramowanie do zarządzania placówką, własna strona internetowa, a nierzadko także fanpage w social media. Pomimo tego rozwoju nadal są obszary, które niejako “uchroniły się” przed zmianami i często kładą się cieniem na zyskach placówki. Jednym z takich obszarów jest ruch telefoniczny.


2 problemy, przez które tracisz kontrolę nad placówką

W jaki sposób manager może niemal niepostrzeżenie stracić kontrolę nad placówką? Czy dotyczy to także Ciebie? Odpowiedź znajdziesz w analizie dwóch ważnych aspektów działania placówki: ruchu pacjentów i pracy rejestracji.


Koronawirus: szansa na zysk dla placówki?

Koronawirus zmienił na stałe potrzeby i oczekiwania pacjentów, a wraz z nimi całą branżę medyczną. Jak w nowej rzeczywistości odpowiedzieć na te potrzeby i wykorzystać okres pandemii do wzmocnienia swojej placówki?


paź 9, 2020

Pandemia: teraźniejszość i przyszłość placówek medycznych

Co w okresie pandemii zmieniło się w placówkach medycznych? Jak z nowymi warunkami radzą (i powinny sobie radzić) placówki różnego typu? Jaka przyszłość czeka branżę ochrony zdrowia?


lip 22, 2020

Rodzaje umów z lekarzami. Jaką wybrać?

Zatrudnienie lekarzy nie jest czynnością skomplikowaną z formalnego punktu widzenia. Lekarz może pracować na etacie (tak jak każdy inny pracownik), na kontrakcie (prowadząc własną działalność gospodarczą i wystawiając fakturę), jak i na umowę-zlecenie (wtedy należy pamiętać o doliczeniu do stawki wszystkich składek).


Prosta zmiana, którą pokochają pacjenci i doceni recepcja

 

Internetowa rewolucja na zawsze zmieniła branżę zdrowia. Pisaliśmy o tym już nie raz, warto jednak przypomnieć: dziś naturalnym miejscem, w którym pacjenci szukają lekarzy i placówek medycznych, jest Internet. Jeśli Twoja placówka jest dobrze widoczna online, to doskonale. Pamiętaj jednak, że sama wizyta wciąż odbywa się w świecie jak najbardziej rzeczywistym. Twoim zadaniem jest zatem nie tylko zaprezentowanie placówki w sieci w sposób, który nakłoni do jej wyboru, ale także upewnienie się, że droga pacjentów z Internetu do gabinetu lekarza jest prosta i wygodna. Choć wiele gabinetów i placówek umożliwia umówienie wizyty online, wciąż najpopularniejszą metodą pozostaje rozmowa telefoniczna. Niestety, jest to metoda bardzo zawodna.


20 pojęć marketingowych, które musisz znać

Łapiesz się na tym, że nie rozumiesz marketingowej nowomowy? Pytania o KPI odpierasz jako kpinę, a CTR kojarzy się niejasno z monitorem kineskopowym? Managerze, dobra wiadomość - z naszym słowniczkiem nadrobisz braki! 


Koronawirus: jak uchronić placówkę przed stratami?


W czasach koronawirusa pomoc lekarska jest bardzo utrudniona, ale nadal niezbędna dla wielu osób. Zgodnie z zaleceniami Rządu należy unikać wychodzenia z domu. Stwarza to dla pacjentów oczywiste trudności w dotarciu na konsultacje, zaś dla lekarzy i managerów placówek - w codziennej pracy. Jak zatem, przynajmniej częściowo, realizować umówione wizyty i uchronić placówkę przed stratami podczas epidemii?


Jak zorganizować pracę placówki w okresie chorobowym?

Jesień to okres, w którym placówki medyczne przeżywają prawdziwe oblężenie. Przeziębienie, grypa czy chore zatoki skłaniają wiele osób do umawiania się do lekarza. W tym intensywnym czasie szczególnie istotne jest wsparcie recepcji i udostępnienie pacjentom wygodnych zapisów na wizyty. Jak to zrobić?


Zwiększ widoczność Twojej placówki bez ponoszenia kosztów!

Czy wiesz, że w Polsce jest 28 milionów internautów? Każdego dnia poszukują w sieci dostępu do produktów i usług, również medycznych. W czasach, gdy aż 85% pacjentów chce umawiać się do lekarza online, rośnie znaczenie widoczności placówek medycznych w Internecie. Nieobecność w sieci skutkuje brakiem nowych klientów. Jak się przed tym ustrzec?

4 proste kroki do efektywności placówki medycznej

Sukces Twojej placówki zależy od skutecznego zarządzania. Drobne błędy popełnione przez managera odbiją się nie tylko na ilości umawianych wizyt. Pozostawią też swój ślad w postaci negatywnych ocen w Internecie. O czym zatem pamiętać, aby ich uniknąć?

12 darmowych narzędzi, które ułatwią pracę managera placówki medycznej

Aby lekarze zatrudnieni w placówce medycznej dobrze wykonywali swoją pracę, potrzebują odpowiednich narzędzi. To samo dotyczy managera placówki. Skutecznego marketingu online nie sposób dziś prowadzić, nie dysponując odpowiednim oprogramowaniem. Na szczęście nie trzeba wydawać na nie fortuny. Przygotowaliśmy zestawienie 12 narzędzi przydatnych dla każdego managera, za które nie trzeba zapłacić ani złotówki!

 


Co “smartfonizacja” Polaków oznacza dla Twojej placówki medycznej?

Do większości obecnych i potencjalnych pacjentów Twojej placówki możesz łatwo dotrzeć przez... ich kieszenie. A konkretniej, przez urządzenia, które rozgościły się tam w ostatnich latach. Polacy chętnie korzystają ze smartfonów i byłoby grzechem nie wykorzystać tego podczas promowania placówki.


Nie stać Cię na nielojalnych pacjentów

'Kluczem do biznesowej stabilności placówki medycznej jest zbudowanie bazy lojalnych, powracających pacjentów. Wymaga to wypracowania relacji na tyle silnej, aby okazała się odporna choćby na konkurowanie ceną.


lip 22, 2020

Dlaczego zysk Twojej placówki zależy od opinii pacjentów?

To od wrażeń pacjentów i ich chęci umówienia kolejnych wizyt zależy los placówki. Rzetelny manager ma obowiązek wsłuchać się w ich głos. Znajomość opinii na temat lekarzy pracujących w placówce i wyciąganie w porę odpowiednich wniosków pozwoli eliminować niedociągnięcia i powstrzyma pacjentów przed odchodzeniem do konkurencji. Opinie pełnią także inne, ważne role. Oto pięć powodów, dla których nie wolno ich ignorować.


lip 22, 2020

5 wyzwań, z którymi musi zmierzyć się manager placówki medycznej

Manager placówki medycznej musi mierzyć się w codziennej pracy z wieloma wyzwaniami. Część z nich dotyczy promowania usług placówki. To coraz trudniejsze zadanie - zmieniają się oczekiwania pacjentów, trendy i narzędzia, a także… prawo. Nie znaczy to jednak, że manager stoi na straconej pozycji. 


Jak niedawna zmiana algorytmu Google wpływa na Twoją placówkę?

Ta chwila musiała nadejść: 60% użytkowników Internetu częściej korzysta dziś ze smartfonów i tabletów, niż komputerów. Google zareagował, zmieniając algorytm wyszukiwania stron tak, aby faworyzował najlepiej dostosowane do urządzeń mobilnych. Wbrew pozorom ta informacja ma duże znaczenie także dla placówek medycznych.


5 problemów, przez które Twoja placówka zarabia mniej, niż powinna

Z perspektywy managera placówka medyczna jest przedsiębiorstwem - działającym w bardzo specyficznej branży, ale jak najbardziej podporządkowanym prawom rynku. Te zaś są proste: sukces biznesowy odniosą te przedsiębiorstwa, które umiejętnie zmaksymalizują zyski. Twoja placówka może zarabiać więcej. Wystarczy, że przezwyciężysz pięć powszechnych problemów.


lip 22, 2020

Co musisz wiedzieć o motywacji pracowników placówki medycznej?

 

Placówka medyczna to złożony organizm. Do sprawnego działania wymaga wspólnej pracy wielu osób - nie tylko lekarzy, ale też pracowników recepcji i pozostałego personelu niemedycznego. Zdarza się, że zarządzający placówką manager tak mocno koncentruje się na działaniach promocyjnych - skądinąd także potrzebnych - że zapomina, iż sukces nawet najlepiej promowanej placówki stanie pod znakiem zapytania, jeśli szwankować zacznie to, co najistotniejsze: jakość pracy poszczególnych osób. Spoiwem, o które bezwzględnie należy dbać, okazuje się niedoceniana kwestia motywacji pracowników. Gdy motywacja niedomaga, zespół szybko się rozregulowuje.


5 zadań, których automatyzacja usprawni pracę Twojej placówki

Odniesienie sukcesu na rynku usług medycznych jest coraz trudniejsze. Rosnąca konkurencja wymusza szukanie nowych obszarów, w których wciąż możliwe jest zbudowanie przewagi. Prostym zabiegiem może być zautomatyzowanie części zadań, którymi do tej pory zajmował się personel - przełoży się to nie tylko na wydajniejszą pracę placówki, ale też pozytywne wrażenia pacjentów przychodzących na wizyty.


lip 22, 2020

5 postanowień noworocznych dla managerów placówek medycznych

 

Początek nowego roku to tradycyjnie czas postanowień. Co prawda każdy moment jest dobry, aby wprowadzić zmiany na lepsze, ale wymiana kalendarzy na nowe zawsze kojarzy się z dodatkową motywacją. Podpowiadamy managerom, co warto postanowić i wcielić w życie, aby w nowym roku placówka medyczna działała jeszcze sprawniej i przyciągała coraz liczniejsze grono pacjentów, którzy chętnie wrócą na kolejne wizyty.


8 powodów, dla których Twoja placówka potrzebuje marketingu w Internecie

Twoim obowiązkiem jako managera placówki medycznej jest promowanie jej usług w sposób, który z jednej strony zapewni dopływ nowych pacjentów, z drugiej zaś - nie będzie wymagał ogromnego budżetu. Jeśli jeszcze nie wiesz, dlaczego powinieneś skupić się na marketingu w Internecie, oto 8 najważniejszych powodów.


7 działań, przez które Twoja placówka traci pieniądze

John Wanamaker, amerykański pionier marketingu, przed ponad stuleciem wypowiedział słynną kwestię: Połowa pieniędzy, które wydaję na reklamę, jest chybioną inwestycją. Problem w tym, że nie wiem, która połowa. Z przyjemnością możemy stwierdzić, że ta efektowna sentencja mocno straciła na aktualności, przynajmniej w kontekście marketingu usług placówek medycznych. Oto siedem działań, przez które Twoja placówka notorycznie traci pieniądze.


5 pytań przed podjęciem współpracy z agencją marketingową

 

W dobie coraz powszechniejszego outsourcingu wiele placówek medycznych decyduje się zlecać prowadzenie działań marketingowych wyspecjalizowanym agencjom. To rozwiązanie rzeczywiście może być optymalne, jeśli chodzi o stosunek poniesionych kosztów do osiągniętych efektów - pod warunkiem jednak, że wybierze się odpowiednią agencję i odpowiednio zaplanuje współpracę.


Promocja placówki medycznej w Internecie – 4 praktyczne porady

 

Według danych z raportu firmy Deloitte w 2017 roku w Polsce z Internetu korzysta blisko 26 mln osób. Średni czas spędzany w sieci każdego dnia to około 6 godzin. Te liczby dobitnie obrazują, jak wielki potencjał promocyjny drzemie w dzisiejszym Internecie. Warto więc wiedzieć, w jaki sposób go wykorzystać.


lip 22, 2020

Czy Twoja placówka jest gotowa na atak ransomware?

 

Scenariusz, w którym atak hakerów paraliżuje pracę placówki medycznej, niestety może zrealizować się już nie tylko w sensacyjnym filmie. Wprawdzie w Polsce wciąż nie doszło do bezpośredniego ataku ransomware na infrastrukturę medyczną na dużą skalę, ale nie znaczy to, że taki atak jest niemożliwy.


4 kluczowe parametry strony www placówki medycznej

Strona internetowa Twojej placówki to już nawet nie tyle jej “wirtualna wizytówka”, co raczej “wirtualna recepcja”. To pierwsze potencjalny pacjent zobaczy jako pierwsze. Tu podejmie decyzję, czy wejdzie dalej, czy zawróci. Trudno dziś znaleźć placówkę medyczną, która nie posiadałaby strony internetowej. Niestety managerowie rzadko zastanawiają się, czy prowadzą stronę w odpowiedni sposób i czy należycie spełnia ona swoją rolę.


Jak social media wpływają na decyzje pacjentów Twojej placówki?

 

Sektor usług zmienił się na przestrzeni ostatnich lat nie do poznania. Tak zwana “droga zakupowa”, czyli proces decyzyjny prowadzący do zakupu, zaczyna się dziś w Internecie. Parafrazując popularne powiedzenie, można żartobliwie stwierdzić: “Jeśli nie ma Cię w Internecie, nie zarobisz”. Zjawisko to dotyczy również branży zdrowia.


lip 22, 2020

Tego nie wiesz o pacjentach Twojej placówki

Jeszcze niedawno pacjenci byli przyjemnie przewidywalni w swoich decyzjach. Łatwy dostęp do Internetu mocno zmienił jednak nasze zachowania konsumenckie. Modelowy pacjent jest dziś kimś zupełnie innym, niż kilka lat temu - dziś to chętnie korzystający z nowoczesnych technologii, świadomy klient o sprecyzowanych oczekiwaniach. Tradycyjne metody promowania placówki medycznej stają się coraz mniej skuteczne - a trend ten będzie się jeszcze nasilał.


Nie możesz reklamować placówki? Pacjenci zrobią to za Ciebie

W dobie Internetu niezwykle łatwo dzielić się opiniami na temat lekarzy. Wszyscy skwapliwie z tego korzystamy - wybieramy polecanych lekarzy, omijamy zaś tych, do których inni pacjenci mieli wiele zastrzeżeń. Co to oznacza dla managera placówki medycznej? Reputacja online może okazać się kluczowa dla jej rynkowego sukcesu. Prawo ogranicza możliwości reklamowania usług medycznych, ale przecież nie zabrania zadowolonym pacjentom dzielić się opiniami po wizytach. Rozsądek podpowiada, że warto to wykorzystać.


lip 22, 2020

Czy jesteś managerem odpowiedzialnej placówki?

Termin “społeczna odpowiedzialność biznesu” robi w ostatnich latach dużą karierę. Nie każdy wie, co tak naprawdę się pod nim kryje... Tymczasem tematem społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw powinni zainteresować się zwłaszcza managerowie placówek medycznych. To obszar, na którym można skutecznie budować pozytywny wizerunek i zdobywać zaufanie pacjentów.


4 kroki do zbadania satysfakcji pacjentów

Sam Walton, założyciel dwóch wielkich amerykańskich sieci sprzedaży detalicznej Wal-Mart i Sam's Club, powiedział kiedyś: „Jest tylko jeden szef. Klient. On może zwolnić każdego w firmie, od prezesa w dół – po prostu wydając swoje pieniądze gdzie indziej.” Przedsiębiorstwa, które są silnie zorientowane na klienta, z reguły osiągają przewagę nad konkurencją. Proces poznawania klienta i nieustanna rejestracja jego każdej interakcji z firmą powinny być w gestii wszystkich działów organizacji.


Lekarz... zbyt popularny?

Managerowie promują placówki medyczne na różne sposoby. Wiedza z zakresu marketingu jest bardzo przydatna, ale często zapomina się o tym, co naprawdę ważne: pacjentów przyciągają lekarze. Jeśli więc zatrudniasz "gwiazdę", czyli lekarza wyjątkowo cenionego przez pacjentów, koniecznie to wykorzystaj. Uważaj przy tym na pułapki!


Doświadczenie pacjenta - przekuj je w zysk placówki

 

Pacjentom często brakuje kompetencji, aby merytorycznie ocenić poziom usług świadczonych przez placówkę. Biorą pod uwagę całość doświadczenia związanego z leczeniem - również jego pozamedyczne aspekty. Zastanawiałeś się, jak wypada pod tym względem Twoja placówka?


Znajdź lekarzy... a znajdziesz pacjentów

 

Lekarze są sercem każdej placówki medycznej. To od ich postawy zależy wizerunek całego przedsiębiorstwa, a w konsekwencji - liczba umówionych wizyt. W największym skrócie: placówka nie znajdzie pacjentów, jeśli wcześniej nie znajdzie odpowiednich lekarzy.


4 obszary skutecznego PR placówki medycznej

Ustawodawca nakłada na placówki medyczne szereg ograniczeń dotyczących działań marketingowych. Jednym ze sposobów, aby skutecznie promować placówkę, nie narażając się na sankcje prawne, jest skoncentrowanie się na działaniach public relations (PR).


5 sposobów, aby pozyskać więcej pacjentów z kampanii AdWords - wskazówki eksperta

Już 9 na 10 pacjentów szuka informacji o zdrowiu i lekarzach w Internecie. Większość z nich zaczyna poszukiwania, wpisując zapytanie w okno wyszukiwarki. Jak wskazuje Google, aż co dwudzieste ze wszystkich wyszukań na świecie jest związane ze zdrowiem. Jak trafić do pacjentów, którzy w wyszukiwarkach szukają pomocy w walce z trapiącymi ich schorzeniami i dolegliwościami? Jednym z rozwiązań, które dosyć łatwo wdrożyć i które przynosi szybkie efekty, jest reklama w Google AdWords.


Dlaczego utrudniasz pacjentom umówienie wizyty w placówce?

Pacjent wybiera numer placówki medycznej, z nadzieją przykłada słuchawkę do ucha… i przez kolejne minuty słyszy tylko irytującą melodię na czekanie. W niemal połowie przypadków w ogóle nie doczeka się odebrania telefonu. Witamy w polskiej rzeczywistości!


Pacjent dzwoni i dodzwonić się nie może, czyli o problemie z komunikacją

Czy wiesz, ilu pacjentów Twoja placówka traci z tak banalnego powodu, jak problem z dodzwonieniem się na recepcję? Na uchybieniach komunikacyjnych cierpi też wizerunek kliniki. Tymczasem można zaradzić im w prosty sposób, korzystając z łatwo dostępnych narzędzi.


4 powody, dla których Twoja placówka potrzebuje kalendarza online

 

W materiałach promocyjnych często piszemy o Kalendarzu Wizyt. Jesteś managerem niewielkiej placówki medycznej i zastanawiasz się, czy narzędziem tym warto się zainteresować bliżej? Oto cztery główne powody, dla których powinieneś rozważyć sięgnięcie po Kalendarz Wizyt!


Ochrona danych medycznych. Co wolno, czego nie wolno?

 

Szkolenie dotyczące ochrony danych medycznych cieszyło się wielkim zainteresowaniem. Poniżej zamieszczamy odpowiedzi ekspertów z kancelarii DZP na wybrane spośród 47 pytań, które zadali uczestnicy szkolenia.


Promujesz Twoją placówkę w niewłaściwy sposób

 

Trudno znaleźć placówkę medyczną, która nie miałaby swojej strony internetowej. Jeszcze trudniej - taką, która w pełni wykorzystywałaby jej potencjał przyciągania pacjentów. Dlaczego? Dlatego, że większość managerów nie zdaje sobie sprawy z tego, czego tak naprawdę pacjenci szukają w Internecie.


Zyskaj na obecności Twoich lekarzy w ZnanyLekarz.pl

 

Wciąż zdarza się, że lekarze reagują niechęcią na prośbę, aby założyli profil w serwisie ZnanyLekarz.pl. Zwykle kierują się uprzedzeniami i nie znają korzyści, jakie daje obecność w serwisie. Korzyści te tymczasem są niebagatalne - nie tylko dla placówki, ale także dla samych lekarzy.


14 elementów, które wpływają na pozycję Twojej strony w Google


Promocja w wyszukiwarkach jest niezwykle ważnym elementem marketingu placówki medycznej w Internecie. Jak wynika z naszych analiz, wyszukiwarki są pierwszym miejscem, od którego pacjenci zaczynają poszukiwania lekarza czy rozwiązania problemu medycznego. Dlatego warto zadbać o to, aby nasza strona była w nich widoczna.


4 błędy placówek, które doprowadzają pacjentów do wściekłości

 

Często nie mniejszym wyzwaniem od pozyskania nowych pacjentów jest utrzymanie obecnych. Konkurencja na rynku jest duża, zaś pacjenci - coraz bardziej świadomi i wybredni. Jakich częstych błędów należy unikać, aby ich nie tracić?


Czy nie odstraszasz pacjentów... zdjęciami?


Każdy gabinet i placówka posiadająca stronę internetową chce zapełnić ją unikalną treścią. Również - zdjęciami. Tymczasem warto wiedzieć, że nierozważnie dobrane fotografie mogą skutecznie odstraszyć pacjenta.


Prosta zmiana, dzięki której przyciągniesz pacjentów

Internet i media społecznościowe zmieniły sposób, w jaki szukamy usług - również medycznych. Współcześni pacjenci mają jasno sprecyzowane oczekiwania i koncentrują się na swoich potrzebach. Aby do pacjentów dotrzeć, trzeba w pewien sposób zmienić perspektywę, zacząć inaczej myśleć o promowaniu usług lekarza.


5 sposobów, jak przykuć uwagę pacjentów

 

Jak wiadomo, skuteczne promowanie placówki medycznej może być trudnym wyzwaniem - zwłaszcza biorąc pod uwagę, że manager zwykle ma na głowie szereg innych obowiązków. Warto więc stawiać na sprawdzone rozwiązania - takie, jak marketing treści.


3 nawyki pacjentów, które musisz znać

Aby skutecznie promować placówkę medyczną, trzeba wiedzieć, czego oczekują i jak zachowują się polscy pacjenci. Oto trzy nawyki, które należy brać pod uwagę, żeby odnieść sukces na rynku usług medycznych.


5 najczęstszych błędów wizerunkowych polskich placówek medycznych

Czy wiesz, jakie błędy wizerunkowe najczęściej popełniają managerowie placówek medycznych w Polsce? Zastanów się - może dotyczą także Twojej placówki? Większości z nich można łatwo uniknąć!


Jak prowadzić profil gabinetu lub placówki na Facebooku? 5 prostych zasad


Najpopularniejszym portalem społecznościowym w Polsce od kilku lat jest Facebook. W lipcu 2016 roku korzystało z niego 12.4 mln Polaków (raport Sotrender Fanpage Trends). Promowanie gabinetu lekarskiego lub placówki medycznej na Facebooku może być tanim i skutecznym sposobem dotarcia do nowych pacjentów oraz prowadzenia komunikacji z bieżącymi. Jednak jego prowadzenie wcale nie jest łatwe, a nieumiejętnie poruszając się w świecie mediów społecznościowych przysporzymy sobie więcej szkód, niż zysków.


QUIZ: Czy wiesz, jak zbudować potencjał internetowy swojej placówki?

 

 Czy wiesz, jakim kryterium kieruje się 84% pacjentów przy wyborze pacjenta? Ile osób umawia się na wizyty lekarskie poza standardowymi godzinami pracy placówki? Czym jest branding i jaki ma związek z działaniami promocyjnymi placówki? Sprawdź się w naszym teście!


Jak Cię widzą, tak Cię piszą. Placówka, która zrobi dobre wrażenie

Większość pacjentów nie jest w stanie merytorycznie ocenić jakości usług świadczonych przez Twoją placówkę medyczną. O ich opinii często decyduje po prostu wrażenie. To zaś możesz kształtować - skoro tak, rób to świadomie! Potraktuj pacjenta jak cennego gościa - a na pewno do Ciebie wróci. Zasada “jak Cię widzą, tak Cię piszą”, jest jak najbardziej prawdziwa.


Pacjenci omijają Twoją placówkę. Dlaczego?


Jakie decyzje musi podjąć pacjent, który uznał, że potrzebuje pomocy lekarza, aby trafić akurat do Twojej placówki medycznej? Prześledziliśmy całą jego drogę, od momentu, w którym siada do komputera, do wizyty w placówce!

24 porady, jak skutecznie promować placówkę medyczną w mediach społecznościowych



Najpopularniejszym w Polsce medium społecznościowym pozostaje Facebook. O jego wykorzystaniu do promowania placówki medycznej pisaliśmy m.in. w darmowym e-booku. Na Facebooku social media się jednak nie kończą! Promować się i budować wizerunek placówki możemy także w innych miejscach - na Instagramie, Twitterze, YouTube czy LinkedIn. W jaki sposób?

 


Jak dotrzeć do pacjentów przez… ich smartfony? 3 podstawowe zasady


Współczesne gabinety lekarskie i placówki medyczne powinny aktywnie promować się w Internecie, aby odnieść sukces. Świadmość tego stanu wzrasta, trzeba jednak pamiętać, że Internet jest medium ulegającym dynamicznym zmianom. Dziś Polacy coraz częściej korzystają z sieci za pośrednictwem smartfonów. Aby dotrzeć do nowych pacjentów i skutecznie komunikować się z obecnymi, należy dostosować przekaz do możliwości tych urządzeń.


7 zasad skutecznego promowania gabinetów i placówek medycznych przy pomocy e-maili

Większość właścicieli gabinetów lekarskich i placówek medycznych zdaje sobie sprawę z potrzeby promowania się w Internecie. Standardem są już strony internetowe, lekarze i managerowie placówek coraz odważniej sięgają też po media społecznościowe. Wielu zapomina o sprawdzonej, skutecznej metodzie komunikacji marketingowej, jaką od lat jest newsletter.


5 sprawdzonych marketingowych wskazówek dla placówek medycznych

Skuteczny marketing placówki medycznej nie jest prostą sprawą. Często to poruszanie się po omacku, gdyż grupa docelowa jest bardzo specyficzna, a obostrzenia prawne nie ułatwiają managerom życia. Na szczęście można wskazać kilka działań i postaw, które co prawda nie zagwarantują sukcesu - ale mogą do niego przybliżyć.


lip 22, 2020

Opinie o lekarzach - 3 różne perspektywy

Większość pacjentów wybiera lekarza w oparciu o opinie na jego temat. Obowiązkiem managera jest więc należyte wyeksponowanie opinii o zatrudnionych lekarzach - tak, aby dzięki nim pacjenci decydowali się odwiedzać placówkę medyczną.


7 porad, jak promować placówkę medyczną lokalnie… w globalnej sieci!

Każdy menedżer placówki medycznej chciałby, żeby biznes, którym zarządza, odniósł sukces. W przypadku mniejszych placówek zwykle konkuruje się na lokalnym rynku. Jak odnieść na nim zwycięstwo? 


Trudna dola managera… Kiedy skorzystać z usług zewnętrznych wykonawców?


Skuteczny marketing placówki medycznej może być wyzwaniem. Zwłaszcza w mniejszych obiektach, które muszą liczyć każdą złotówkę, a manager ma bardzo szeroki zakres obowiązków. Rozwiązaniem może być outsourcing - zlecenie zadań zewnętrznym wykonawcom. Co warto zlecać na zewnątrz, a czym lepiej zająć się samodzielnie?


Inbound marketing - pacjenci przyjdą do Ciebie sami!

 

Promowanie placówki medycznej nie jest łatwe ze względu na liczne obostrzenia prawne dotyczące branży zdrowia. W związku z tym trzeba stawiać na kreatywność. Sprzymierzeńcem managera placówki medycznej jest inbound marketing.


Wygląd ma znaczenie! Identyfikacja wizualna placówki



“Jak Cię widzą, tak Cię piszą” - to popularne powiedzenie trafnie opisuje zasadę rządzącą kreowaniem wizerunku placówki medycznej. Pacjenci oceniają przede wszystkim oczami. Ma to swoje wady i zalety. Z jednej strony łatwo o estetyczne uchybienia, które mogą kosztować nas nawet utratę pacjentów, z drugiej - wyglądem placówki i wizualną stroną komunikacji marketingowej stosunkowo łatwo jest zarządzać. Wystarczy racjonalnie podejść do kwestii budowania identyfikacji wizualnej.


Dlaczego nie promujesz swoich lekarzy?


Wszędzie w Internecie, gdzie mówimy o naszej placówce, powinna być informacja o pracujących w niej lekarzach. Dlaczego? To proste: lekarze zwykle pracują w kilku miejscach. A chcemy, żeby pacjenci umawiali wizyty właśnie u nas. Jeśli nie postawimy na promowanie placówki poprzez zatrudnionych lekarzy - zyska na tym konkurencja.


Badanie NPS - sprawdź lojalność Twoich pacjentów

 

Czy jako manager zadałeś sobie kiedyś pytanie, co naprawdę o Twojej placówce medycznej myślą pacjenci? Przeprowadziłeś odpowiednie badanie? Jeśli nie, niepotrzebnie ryzykujesz utratę dochodów - z powodów, których najpewniej nie znasz.


Odpowiedzi prawników na pytania z zakresu prawnych aspektów promocji placówki medycznej

 

Jaka promocja na Faceboooku jest dozwolona? Czy remarketing to indywidualna reklama? Co z hasłem reklamowym, które jest częścią nazwy placówki medycznej? Szczegółowe aspekty prawne promowania usług medycznych wzbudzają wiele wątpliwości - które działania są w pełni zgodne z ustawą o działalności leczniczej, a jakie są obarczone ryzykiem złamiania prawa? Sprawdź odpowiedzi na pytania związane z zakazem reklamy, zadane prawnikom z Kancelarii Domański, Zakrzewski, Palinka w ramach szkolenia internetowego 22 lutego 2016 r.


Czy wiesz, co o Twoich lekarzach pisze się w Internecie?


Prowadzenie komunikacji marki w Internecie wymaga szybkiego reagowania na komentarze i wypowiedzi internautów. Dotyczy to również placówek medycznych - skuteczny manager musi wiedzieć na bieżąco, co pisze się w sieci o placówce, za którą jest odpowiedzialny.


Zmiana to szansa! O skutecznym zarządzaniu pracownikami

Jak mawiał Peter Drucker – guru zarządzania: „Jedyną stałą rzeczą w organizacji jest zmiana”. Wiele placówek medycznych czekają przekształcenia. Na co powinno się zwrócić uwagę w kontekście Zarządzania Zasobami Ludzkimi?


Odpowiedzi prawników na pytania z zakresu prawnych aspektów promocji placówki medycznej (cz. II)

 

Jakich słów nie można używać, promując placówkę lub poszczególne usługi? Czy można stosować rabaty na badania? Czy podmiot leczniczy, informując o rabatach i specjalnych warunkach na billboradzie, w prasie, w radio lub na Facebooku, łamie prawo? Sprawdź odpowiedzi na pytania związane z zakazem reklamy, zadane prawnikom z Kancelarii Domański, Zakrzewski, Palinka w ramach szkolenia internetowego 10 marca 2016 r.


Czy w Polsce pacjent może być partnerem lekarza? Wyniki badania

Już 7 na 10 pacjentów przyznaje, że szuka informacji o swoim problemie zdrowotnym przed wizytą u lekarza. Aż 78% pacjentów wykorzystuje do tego celu Internet. Jaki jest wpływ pacjentów na proces leczenia? Przedstawiamy wyniki badania przeprowadzonego przez Fundację My Pacjenci we współpracy z portalem ZnanyLekarz.pl.


Ilu pacjentów dziennie tracisz na recepcji?

 

Recepcja odgrywa ważną rolę w kreowaniu wizerunku placówki medycznej. To właśnie tutaj zaczyna się kontakt pacjenta z gabinetem. Jest to pierwszy moment, który decyduje, czy pacjent będzie myślał o miejscu i pracujących w nim specjalistach dobrze, czy źle. To pracownik recepcji, o ile ma wysokie kompetencje, swoją życzliwością, profesjonalizmem, zaangażowaniem i poczuciem tożsamości buduje zaufanie pacjenta do placówki. Tu sprawdza się zasada, o której nie należy zapominać, że ludzie zawsze najpierw kupują człowieka, a dopiero potem usługi, które on oferuje.


4 filary wizerunku placówki medycznej w Internecie

Branża medyczna jest bardzo specyficzna. Podstawą sukcesu jest tu zdobycie zaufania pacjentów, a możliwości reklamy są bardzo ograniczone przez ustawę o działalności lekarskiej. Stąd ogromna rola wizerunku, rozpoznawalności w oczach pacjentów - przekładają się one bezpośrednio na liczbę wizyt.


Słabe punkty Twojej placówki: recepcja i zarządzanie wizytami

Mimo starań, aby pozyskiwać nowych pacjentów, wciąż masz wrażenie, że zyski mogłyby być większe? Zapewne masz rację! Klucz do sukcesu leży we właściwej organizacji pracy placówki. Pomogą proste tricki.


Na czym polega profesjonalna obsługa pacjenta w placówce medycznej?

 

Wielu właścicieli i osób zarządzających placówkami medycznymi zastanawia się, co zrobić, aby pacjent wybrał ich gabinet czy przychodnię. Otwierają swoje placówki w dobrych lokalizacjach, zatrudniają bardzo dobrych specjalistów, inwestują w nowoczesny sprzęt. I widzą, że to jeszcze za mało, by zaspokoić potrzeby i spełnić oczekiwania pacjenta. Okazuje się, że w obecnych czasach dużej konkurencji wszystkie te działania nie wystarczają, by zbudować placówkę wyróżniającą się na rynku, ponieważ są to rozwiązania ogólnodostępne i stają się standardem.


Rok 2015 w wyszukiwarce - czego najczęściej szukali pacjenci

 

Już 9 na 10 Internautów w Polsce przyznaje, że przynajmniej raz szukało informacji o zdrowiu i lekarzach w Internecie. Co najbardziej interesowało pacjentów w 2015 roku? Jakie słowa kluczowe najczęściej wpisywali w wyszukiwarkę? Czy i jak można to wykorzystać do promocji gabinetu lub placówki medycznej w Internecie?


Marketing lokalny - idealne rozwiązanie dla małych placówek medycznych



W branży medycznej jedną z dróg do sukcesu jest dotarcie z ofertą do potencjalnych pacjentów z najbliższej okolicy. Warto więc postawić na marketing lokalny. Według badań niemal 80% lokalnych wyszukań online skutkuje wizytą lub zakupem (to tzw. efekt ROPO). Jak promować się na swoją okolicę w Internecie? Sposobów jest kilka.


Lekarz orkiestra, czyli jak sprostać wyzwaniom bycia przedsiębiorcą.

Prowadzenie gabinetu czy kliniki to nie lada wyzwanie. Trzeba łączyć wiedzę i dobrze poruszać się w tak wielu obszarach, by zadbać o płynność w działaniu i rozwój biznesu. Zmieniające się przepisy, nowe usługi, nowe urządzenia, nowe materiały, pracownicy, wymagający pacjenci. Czy czasami nie zastanawiasz się, co jest Twoją główną działalnością? Bycie lekarzem, czy może managerem? A gdzie czas na życie prywatne?


Jak pacjenci korzystają z prywatnej służby zdrowia? [infografika]

Dokładnie dzisiaj liczba wizyt umówionych przez pacjentów za pomocą Kalendarzy Wizyt w naszym serwisie przekroczyła 125 tysięcy. To dobry moment na podsumowanie i pokazanie kilku ciekawych statystyk, które obrazują sposób korzystania z prywatnej służby zdrowia przez polskich pacjentów.


Na przestrzeni lat zmienili się i lekarze i pacjenci... (cz.I)

O roli komunikacji między lekarzem, a pacjentem, najczęściej zgłaszanych przez lekarzy problemach w tym obszarze, a także o idealnej relacji lekarz-pacjent rozmawiałam z dr nauk hum. Tomaszem Sobierajskim, socjologiem, trenerem personalnym, adiunktem w Instytucie Stosowanych Nauk Społecznych Uniwersytetu Warszawskiego.


Na przestrzeni lat zmienili się i lekarze i pacjenci… (cz.II)

 

W drugiej części rozmowy z dr Tomaszem Sobierajskim, socjologiem, trenerem personalnym, adiunktem w Instytucie Stosowanych Nauk Społecznych Uniwersytetu Warszawskiego, mówimy m.in. o przyczynach i sposobach przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu wśród lekarzy, a także o tym, co warto byłoby zrobić w obszarze komunikacji lekarz-pacjent.


Jak radzić sobie z reklamacjami pacjentów?

Wielu lekarzy uważa, że reklamacja uderza w ich wizerunek. Traktują ją jako osobistą porażkę i często podchodzą do niej dosyć ambicjonalnie. W konsekwencji nastawienie do pacjenta z reklamacją zazwyczaj pozostawia wiele do życzenia. Takie zachowania wynikają z błędnego założenia, że reklamacja to coś złego, a pacjent który dochodzi swoich praw jest roszczeniowy. Wychodząc z takiego założenia, mimowolnie zaczynamy uruchamiać zachowania, które sprawiają, że podejście pracowników gabinetu do pacjenta zgłaszającego zastrzeżenia jest chłodne, a bywa nawet, że wrogie.


Jak cennik w internecie może wpłynąć na liczbę pacjentów?

Podczas szkolenia internetowego dot. reputacji lekarza w internecie, prowadząca lek. med. Ewa Borek opowiada między innymi o potrzebach pacjentów. Można je zamknąć w prostym trójkącie potrzeb, na który składają się informacje o jakości, dostępności i cenie.


II edycja konkursu SUPERMEDICUS. Zgłoś kandydata!

Ruszyła druga edycja konkursu SUPERMEDICUS. Nagroda promuje te podmioty branży medycznej, które dzięki dobrym praktykom przyczyniają się do zwiększania poziomu i dostępności usług leczniczych. Organizatorem jest Warszawska Izba Przedsiębiorców we współpracy z serwisem ZnanyLekarz.pl.


Jak pacjenci szukają gabinetów lekarskich?

Dawno minęły czasy, gdy pacjent potrzebujący pomocy medycznej szedł po prostu do najbliższego lekarza. Rynek usług medycznych w Polsce bardzo się zmienił: dziś pacjenci mają znacznie większy wybór. I bardzo chętnie z niego korzystają.


Nie marnuj pieniędzy - mierzenie efektywności działań marketingowych

Oto fragment e-booka "Placówka medyczna w Internecie - marketing w pigułce", przygotowanego przez nas zespół. Zapraszamy do lektury... i pobrania pełnej wersji za darmo! 


Jak powinna wyglądać strona WWW z branży medycznej?

Coraz częściej potencjalni pacjenci postrzegają daną placówkę medyczną przez pryzmat jej strony internetowej. Co za tym idzie oceniają czy jest liderem w branży czy można jej zaufać czy lepiej wybrać jej konkurencję.

Według najnowszych badań aż 88 % osób mając problem ze zdrowiem szuka informacji i rozwiązania w Internecie. Natomiast tylko 77 % szuka porady u lekarza. Podobnie sprawa wygląda jeśli chodzi o wyszukiwanie centrów medyczno – rehabilitacyjnych, szpitali, przychodni czy też lekarzy z gabinetów prywatnych. Najszybciej i najłatwiej zacząć wyszukiwanie placówek właśnie w Sieci.


Inwestując w pozyskanie nowych pacjentów... tracisz pieniądze

W wielu placówkach medycznych wciąż pokutuje przekonanie, że nadrzędnym biznesowym celem jest pozyskiwanie jak największej liczby nowych pacjentów. Jak się okazuje, takie działania niekoniecznie są opłacalne. Często zamiast zysku generują straty. Dlaczego tak się dzieje i jak temu zaradzić?


Prosty sposób na utrzymanie obecnych i przyszłych pracowników

W czasach walki o najlepszych pracowników manager musi stale dbać o dobre relacje ze swoim personelem. Dotyczy to również branży medycznej, w której konkurencyjność rośnie z roku na rok. Jakie działania należy podjąć, aby utrzymać lekarzy w Twojej placówce?


Potencjał reklamowy placówki drzemie w… Twoich pacjentach!

Marketerzy już dawno temu odkryli, jak wielką rolę w decyzjach konsumentów odgrywają rekomendacje uzyskiwane od innych. Potencjał ten od wielu lat wykorzystuje “marketing szeptany”. Jak zastosować go do promowania placówki medycznej?


E-recepta, czyli kolejny krok w cyfryzacji polskiej służby zdrowia

Ostatnie lata przyniosły wielki postęp w digitalizacji polskiego sektora ochrony zdrowia. Na stałe zagościły u nas e-zwolnienia i e-recepty. Jakie wnioski płyną z kolejnych elektronicznych usprawnień usług medycznych?


Prawny zakaz reklamy w branży zdrowia. Co wolno, a czego nie?

Promowanie usług lekarza lub placówki medycznej nie należy do prostych zadań, gdyż polskie prawo stawia szereg ograniczeń. Mówiąc wprost, zabronione jest reklamowanie świadczeń medycznych. Aby docierać z komunikacją marketingową do pacjentów i nie łamać prawa, trzeba mieć świadomość, jakie działania rozumiane są jako reklama.


Dlaczego warto SMS-ować z pacjentami placówki?

Pierwszy SMS w historii został wysłany 3 grudnia 1992 roku przez pracownika brytyjskiego Vodafone, Neila Papwortha, który życzył kolegom wesołych świąt Bożego Narodzenia. Ponad ćwierć wieku później 200 tysięcy SMS-ów wysyłanych jest... w każdej sekundzie. Wiadomości tekstowe znakomicie sprawdzają się w komunikacji z pacjentami - pod warunkiem, że do ich wysyłania podchodzi się z głową. Oto pięć kroków do optymalnego wykorzystania SMS-ów.


Otwórz się na niestandardowe metody promocji

Do najważniejszych obowiązków managera placówki medycznej należy prowadzenie skutecznych działań promocyjnych. Konkurencja na rynku jest ogromna, więc zaniedbania sprawią, że pacjenci w ogóle nie dostaną szansy, aby zapoznać się z ofertą. Nawet najbardziej doświadczonym managerom zdarza się popaść w pewną rutynę. Tymczasem zawsze warto szukać nowych kanałów, za pośrednictwem których można wypromować placówkę.


maj 11, 2017

6 sposobów, jak zatrzymać pacjentów

Odchodzenie pacjentów z placówek i gabinetów lekarskich jest czymś normalnym i nieuniknionym. Część z nich po prostu zmienia miejsce zamieszkania albo na skutek różnych wydarzeń życiowych decyduje się na zmiany w sposobie korzystania z usług branży ochrony zdrowia. Inni jednak podejmują decyzję o odejściu, gdyż poczuli się niewłaściwie potraktowani. Podjęcie walki o takich pacjentów jest obowiązkiem.


4 lektury obowiązkowe dla managerów placówek medycznych

Do samodzielnego promowania usług placówki medycznej niezbędna jest znajomość choćby podstaw marketingu. W idealnym świecie manager placówki jest specjalistą w tej dziedzinie. Wiadomo jednak, że nie każdy manager ukończył studia z zakresu martketingu, nie każdy ma też czas, aby w natłoku codziennych obowiązków regularnie się dokształcać. Czy to znaczy, że pozostaje wówczas działać intuicyjnie albo całkiem zaniechać działań marketingowych? Oczywiście nie. Można uczyć się samemu.


Nie trać pieniędzy przez nieodwołane wizyty!

Dużym problemem w branży zdrowia są pacjenci, którzy nie zjawiają się na umówionych wizytach. W skrajnych przypadkach nawet 40% wizyt w danym dniu nie dochodzi do skutku. Konsekwencją tego stanu rzeczy są wymierne straty finansowe - każda nieodwołana wizyta to brak dochodu.


5 bezpłatnych szablonów Microsoft Excel, które ułatwią Ci zarządzanie marketingiem placówki

Zapewne zdajesz sobie sprawę, jak ważne w zarządzaniu placówką medyczną, a także prowadzeniu działań promocyjnych, są liczby. Aby skutecznie planować, realizować, a potem śledzić efekty prowadzonych działań, trzeba operować na danych, odpowiednio planować aktywności i na bieżąco analizować parametry. Jak nie zagubić się w gąszczu różnych danych, parametrów, cyfr i dat?


maj 17, 2016

6 obaw dotyczących serwisu ZnanyLekarz.pl, czyli jak przekonać lekarzy do współpracy?

Zdarza się, że lekarze reagują niechętnie na prośbę, aby założyli profil w serwisie ZnanyLekarz.pl. Zwykle kierują się uprzedzeniami i nie znają korzyści, jakie daje obecność w serwisie. A te są trudne do przecenienia - nie tylko dla placówki, ale i dla samych lekarzy. Nie wspominając o pacjentach! Oto sześć najpowszechniejszych obaw i zastrzeżeń dotyczących ZnanyLekarz.pl, jakie lekarze zgłaszają managerom placówek medycznych - i kontrargumenty.


kwi 7, 2016

6 sprawdzonych sposobów, aby zachęcić pacjentów do wystawienia opinii

Opinie są kluczowym czynnikiem decydującym o wyborze lekarza - już 84% pacjentów przyznaje, że przy wyborze specjalisty kierowali się rekomendacjami innych pacjentów. Jak wykorzystać siłę rekomendacji do budowania wizerunku i pozyskiwania pacjentów?


8 sposobów, aby zmniejszyć straty z nieodwołanych wizyt

Zatrudniasz najlepszych lekarzy, dokładasz starań, aby jak najrozsądniej zarządzać ich grafikiem pracy. Skutecznie pozyskujesz nowych pacjentów - regularnie umawiane są nowe wizyty. Ale pacjenci się na nich nie stawiają. Co wtedy?


lut 11, 2016

Jak zrekrutować lekarzy do placówki medycznej?

Coraz więcej placówek medycznych ma problemy z zatrudnieniem wystarczającej liczby lekarzy. Dotychczasowe źródła poszukiwania pracowników przestają wystarczać. Co jeszcze mogą zrobić dyrektorzy, aby utrzymać obecnych pracowników oraz dotrzeć do nowych?


paź 21, 2015

5 wskazówek, jak zwiększyć ruch na stronie www placówki medycznej

W dobie powszechnego dostępu do sieci to strona internetowa jest pierwszą wizytówką placówki medycznej. Z badań PBI wynika, że już ponad 10 milionów Polaków rozpoczyna poszukiwanie lekarza w Internecie. Najkrótsza droga do naszej kliniki powinna więc prowadzić przez Internet. Zdarza się jednak, że liczba odwiedzin strony jest daleka od satysfakcjonującej, choć na pozór o wszystko zadbaliśmy. Na co wówczas zwrócić uwagę?


4 powody, dla których Twoi pracownicy powinni być obecni w serwisie ZnanyLekarz.pl

W naszych publikacjach wiele razy przedstawialiśmy korzyści, jakie daje placówce medycznej posiadanie profilu w serwisie ZnanyLekarz.pl. Tymczasem ważne jest również, aby swoje profile posiadali takżelekarze, których zatrudniamy. Dlaczego? I jak ich do tego przekonać?


Popularne artykuły