4 lektury obowiązkowe dla managerów placówek medycznych

książki marketingowe dla managerów

Do samodzielnego promowania usług placówki medycznej niezbędna jest znajomość choćby podstaw marketingu. W idealnym świecie manager placówki jest specjalistą w tej dziedzinie. Wiadomo jednak, że nie każdy manager ukończył studia z zakresu martketingu, nie każdy ma też czas, aby w natłoku codziennych obowiązków regularnie się dokształcać. Czy to znaczy, że pozostaje wówczas działać intuicyjnie albo całkiem zaniechać działań marketingowych? Oczywiście nie. Można uczyć się samemu.

marketing wprowadzenie
Książką, od której warto zacząć, jest “Marketing. Wprowadzenie” autorstwa Philipa Kotlera i Gary’ego Armstronga. To przystępnie napisany podręcznik, dający bardzo solidne podstawy wiedzy o marketingu. Po jego lekturze nawet całkowity laik zdobędzie podstawowe kompetencje. Warto przeczytać tę książkę, nawet jeśli docelowo nie planuje się zajmować marketingiem - na pewno pozwoli zrozumieć mechanizmy rządzące branżą, co okaże się przydatne choćby podczas współpracy z agencjami reklamowymi.


e-marketing
“E-marketing” pod red. Jarosława Królewskiego i Pawła Sali koncentruje się na nowych trendach marketingu w Internecie, a więc obszarze szczególnie istotnym z punktu widzenia managera placówki medycznej. To obszerna publikacja, w której znajdziemy wiele praktycznych wskazówek autorstwa ekspertów w dziedzinie content marketingu, e-mail marketingu, mediów społecznościowych czy automatyzacji marketingu.


Twoja firma w social mediach
“Twoja firma w social mediach. Podręcznik marketingu internetowego dla małych i średnich przedsiębiorstw” Marcina Żukowskiego to poradnik wykorzystania potencjału mediów społecznościowych w kreowaniu wizerunku marki. Idealna lektura dla managerów mniejszych placówek, które nie mogą pozwolić sobie na duże budżety przeznaczone na działania marketingowe - promowanie się w mediach społecznościowych jest bardzo tanie, a może okazać się niezwykle skuteczne.


nie kaz mi myslec
“Nie każ mi myśleć! O życiowym podejściu do funkcjonalności stron internetowych” to z kolei książka poświęcona projektowaniu stron internetowych (co może okazać się bardzo cenną wiedzą dla managera placówki) oraz aplikacji mobilnych. Książka napisana jest przystępnym językiem i naprawdę warto po nią sięgnąć - to źródło praktycznej wiedzy na temat tworzenia funkcjonalnych stron internetowych.

A oprócz książkowych lektur? Na pewno warto regularnie przeglądać branżowe blogi i serwisy. Na blogu towarzyszącym serwisowi znanylekarz.pl publikujemy materiały edukacyjne dotyczące marketingu placówek medycznych. Udostępniamy też bezpłatne e-booki oraz prowadzimy darmowe szkolenia online.

Podstawy marketingu są wbrew pozorom całkiem proste. Warto je przyswoić, aby skutecznie promować placówkę medyczną i nie przepłacać.


Zobacz, jakie materiały przygotowaliśmy dla Ciebie >